23
دو شنبه 8 آذر 1400
شماره 8374
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عبور از کانال مانش، هر نفر چند؟

عبور از کانال مانش و رسیدن به انگلیس رؤیای بسیاری از پناهجویانی است که از آسیا، خاورمیانه و آفریقا قدم در مسیر پرمخاطره اروپا می‌گذارند. آنها که به سمت انگلیس می‌روند، بعد از رسیدن به خاک فرانسه ماه‌ها در بندر کاله سرگردان می‌مانند تا بتوانند با پرداخت پول به قاچاق‌بر‌ها خود را به آن سوی آب برسانند.
ویژه
نگرانی‌ها از تشدید بحران غذایی در سطح جهان روزبه‌روز در حال افزایش است. براساس آخرین گزارش سازمان ملل، قیمت مواد غذایی اساسی تنها ظرف یک‌سال گذشته بیش از 30درصد گران شده است.
بار دیگر وحشت از کرونا سراسر جهان را فرا گرفته است. طی روزهای گذشته انتشار اطلاعات بیشتر از سویه جدید کرونا، تمامی تحولات سیاسی، اقتصادی و حتی اجتماعی دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده است.

جهان در شوک «اومیکرون»

کشورهای آفریقایی می‌گویند که احتکار واکسن در کشورهای ثروتمند و عدم ارسال آن به آفریقا باعث پیدایش گونه جدید کرونا در این منطقه شده است/ عجله کشورهای غربی برای بستن مرزها، هزاران مسافر را در فرودگاه‌های سراسر جهان سرگردان و شوکی تازه‌ به اقتصاد جهان وارد کرده است
2سال از شیوع ویروس کرونا م0ی‌گ0000ذرد و درست زمانی که تصور می‌شد این ویروس کم‌رمق شده و تمامی کشورهای درگیر، تجربه لازم برای هم‌زیستی با آن ‌را کسب کرده‌اند، ظهور گونه جدید آن به نام «اومیکرون» در آفریقا، جهان را شوکه کرده است.