03
دو شنبه 8 آذر 1400
شماره 8374
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خواهرخواندگی در خدمت ارتقای خدمتگزاری شهری

یادداشت
از اواسط قرن بیستم رویکرد دیپلماسی در بسیاری از کشورها تغییر کرد و دیپلماسی از یک امر مخفی و پشت درهای بسته به سمت یک امر عمومی و فراگیر گرایش پیدا کرد. اگر چه دیپلماسی رسمی و مذاکرات سیاسی و پشت صحنه همچنان به قوت قبل ادامه داشته و دارد، اما دولت‌های محلی و نهادهای غیردولتی به بازیگران مهمی در عرصه ارتباطات بین‌الملل تبدیل شدند.
شهرهای دنیا برای کاهش هزینه‌ها و ارائه خدمات به شهروندان بهره‌مندی از ظرفیت طرح‌های نو‌آورانه را در دستور کار قرار داده‌اند؛ موضوعی که برای کلانشهرهای ایران به‌ویژه تهران اهمیت فراوانی دارد و راه‌ها باید برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه از سوی نخبه‌ها فراهم شود.
پارلمان شهری تهران با یک فوریت لایحه اصلاح بودجه 1400شهرداری موافقت کردند

شهرداری بودجه‌های غیرواقعی را حذف می‌کند

شورا
شورای شهر تهران در بیست‌وهفتمین جلسه، روز پرکاری داشت و کلی آمار مربوط به بودجه و مسائل مالی شهرداری تهران مطرح شد. لایحه «اصلاحیه بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران» مهم‌ترین دستور جلسه دیروز بود که اعضای پارلمان شهری با یک فوریت آن موافقت کردند. رئیس شورای شهر تهران در ضرورت یک فوریت این لایحه گفت که بودجه ۱۴۰۰ شهرداری در شرایطی بسته شده که تحقق نمی‌پذیرد و برای مدیریت شهری مشکل ایجاد می‌کند؛ لذا شهرداری برای کاهش بودجه، این لایحه را به شورا آورده است.