22
دو شنبه 8 آذر 1400
شماره 8374
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تلاش برای دراماتیزه کردن «دن‌کیشوت» شاید یکی از آن هوس‌های دائمی بشر باشد. نخستین رمان تاریخ، گسستی است میان متون دراماتیک و تغزلی و آزادی روایت از چنگال شعر. پیرمرد متوهم داستان سروانتس، اگر بر غول‌ها چیره نشد، اما در رقابت با کالدرون و ورگا، از شکل تازه‌ای از روایت رونمایی کرد تا میراث‌داران2 غول نمایشنامه‌نویس اسپانیایی، آرزوی به تصویر کشیدنش را مدام با خود حمل کنند.
گزارش
تلویزیون و سینما سال‌هاست که رابطه پرکشمکشی دارند؛ عده‌ای از سینماگران معتقدند که تلویزیون توجه لازم را به تولیدات سینمایی ندارد و نه تمایلی به پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های ایرانی نشان می‌دهد و نه در برنامه‌هایی که درباره سینمای ایران می‌سازد، مثل «هفت»، با فیلم‌ها و سینماگران ایرانی رفتاری منصفانه دارد.

نزدیک‌ترین مکان به اسکار

امیر جدیدی در فهرست 15شانس اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد
پیش‌بینی سایت‌های وانیتی‌فر و ورایتی حکایت از آن دارد که امیر جدیدی، بازیگر فیلم قهرمان از شانس‌ حضور در رشته بهترین بازیگر مرد در اسکار 2022برخوردار خواهد بود. وانیتی‌فر نام جدیدی را در میان 15نامزد اول شانس دریافت جایزه اسکار قرار داده است.
«شهر گربه‌ها» اصلاح می‌شود

«شهر گربه‌ها» اصلاح می‌شود

تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان فیلم «شهر گربه‌ها» گفت: پلان‌هایی که در تیزر مورد اعتراض بودند، حذف می‌شوند و فیلم اصلاح خواهد شد. به گزارش همشهری، اکران «شهر گربه‌ها» از سوم آذرماه آغاز می‌شود.
نقل‌قول خبر/لوریس چکناواریان
در دوران کرونا بیش از ۳۰ اثر موسیقی نوشتم و همچنان در حال نوشتن هستم. اثر بزرگی درباره زندگی «مولانا» به‌صورت سوئیت سمفونی نوشته و تمام کرده ام و اگر بتوانم برای ضبط آن اسپانسری پیدا کنم خیلی خوشحال خواهم شد.