• پنج شنبه 4 بهمن 1397
  • الْخَمِيس 17 جمادی الاول 1440
  • 2019 Jan 24

رزمایش تکذیب!

پس از جنجالی‌شدن ماجرای رزمایش مشهور به قطع اینترنت مقام‌های مختلف دخیل در ماجرا تنها اقدام به تکذیب کرده‌اند و مشخص نیست مسئول ماجرا کیست
رزمایش موسوم به قطع اینترنت به گفته وزیر ارتباطات لغو شده اما هنوز بحث بر سر آن داغ است؛ آن قدر داغ که روز گذشته در هیات دولت همه سؤال‌ها از وزیر ارتباطات درباره این ماجرا بود. با جنجالی شدن ماجرا و بالا گرفتن بحث‌ها درباره روش اجرای آزمایش یا رزمایش حالا تقریبا همه به تکذیب روی آورده‌اند.
رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و محققان ستاد توسعه علوم شناختی:

شتاب‌علمی‌کشور‌کُند‌ یا متوقف نشود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار مسئولان و محققان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، وزیر علوم، رؤسا و اساتید دانشگاه‌های مرتبط، با اشاره به تأثیرگذاری علوم شناختی در عرصه‌های علمی، پزشکی، اجتماعی و اقتصادی، بر لزوم تلاش همه‌جانبه و شبانه‌روزی برای پیشرفت بیش از پیش در این علوم تأکید کردند و گفتند: شتاب حرکت علمی کشور نباید کاهش یابد و یا متوقف شود، بلکه این شتاب باید برای سال‌های طولانی و تا رسیدن به نقطه اوج علمی حفظ و تقویت شود.
همشهری از تاثیر امواج دکل‌های مخابراتی بر سلامت شهروندان گزارش می‌دهد که به تعداد زیاد روی ساختمان‌های شهر نصب شده‌اند

ساختمان‌های شاخک دار شهر

هرقدر هم که دیگران انکار کنند اما به هرحال وز وز گوش‌ها، لرزه‌های دست و سردردهای شهروندان به‌خصوص در سال‌های اخیر بیشتر شده.
دولت لایحه جامعه انتخابات را دیروز تصویب کرد و هفته آینده به مجلس می‌دهد

چهره‌جدید‌انتخابات

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با همشهری: در لایحه جامع انتخابات به جای رجل سیاسی از لفظ شخصیت سیاسی استفاده شده تا جلوی سوءتفسیرها گرفته شود
3سال پس از انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم، دولت لایحه جامع انتخابات را آماده ارسال به مجلس کرده است.

فال‌نیک انتخاباتی

لایحه جامع انتخابات که روز گذشته به تصویب رسیده است تکلیفی بود که از چندین سال قبل براساس دستور مقام معظم رهبری بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشته شد و پس از آن از سوی مجمع تبدیل به سیاست‌های کلی انتخابات شد و از سوی ایشان ابلاغ شد. توجه به اصلاح قانون انتخابات در کشور را باید از چند منظر مورد توجه و ارزیابی قرار داد.

امواج را باد نمی‌برد

دکل‌های مخابراتی جزو مشکل‌های اصلی کنونی تهران نیست.

زمین گرم، اقیانوس داغ

در شرایطی که جامعه جهانی هنوز بر سر راه‌های مقابله و توقف گرمایش جهانی به نتیجه نرسیده، انتشار نتایج یک تحقیق علمی درباره سرعت غافلگیرکننده آب شدن یخ‌های گرینلند، یک نگرانی جدی را پیش روی جهان گذاشته است: سطح آب دریاها، به طرز خطرناکی در حال بالا آمدن است.
گفت‌وگو با حمید ماهی‌صفت یکی از کمدین‌های قدیمی که نیم‌قرن است برای مردم جوک می‌گوید

خنده صفت

طنز و کمدی از سال‌های دور با چالش‌های ریز و درشتی همراه بوده و کمدین‌هایی موانع را از سر گذرانده‌اند که تدبیر و تحمل بیشتری داشته‌اند.