• چهار شنبه 3 بهمن 1397
  • الأرْبِعَاء 16 جمادی الاول 1440
  • 2019 Jan 23

فشارکاغذ روی شانه‌های فرهنگ

همشهری وضعیت بازارکاغذ در ایران، بحران جهانی‌اقتصاد‌ مطبوعات و تاثیر نوسانات کاغذ در بازار کتاب را بررسی‌ می‌کند
محمود دعایی، سرپرست مؤسسه اطلاعات: پیش از اینکه با معضل جدی تر و مرگ نشریات روبه رو شویم، دولت باید تامین و توزیع کاغذ را در دست بگیرد.

مسیر نجات

خشکی زاینده‌رود ابرچالشی ماندگار است که نه تنها در یک دهه و نیم گذشته به هیچ راه‌حلی روی خوش نشان نداده، بلکه به بالاگرفتن کشمکش‌ها بین بهره‌برداران بالادست و پایین‌دست دامن زده است.

مثنوی هفتاد من کاغذ

موضوع بحران در رسانه‌های مکتوب چه در سطح جهانی و چه در بعد داخلی، امری چندوجهی است که در شکل کنونی تهدیدی برای کیان این رسانه‌ها به‌شمار می‌رود

دولت و مردم؛ اتحادی شکسته؛ دوستی فراموش شده

گرانی، تورم و افزایش آسیب‌های اجتماعی نظم جامعه ایرانی را به‌هم ریخته است.

چالش‌های بودجه‌ای تهران98

برای تهران چاره‌ای جز کاهش هزینه و افزایش درآمد نمانده است. بودجه سالانه‌ای که دوسوم آن مبتنی بر فعالیت بخش خصوصی است و در بخش کمک‌ها و الزام‌های سالانه دولتی، همواره با مشکلات فراوان روبه‌رو بوده است
رُما و سوگلی با 10‌ نامزدی پیشتازند

اسکار2019 نامزد‌های خود را شناخت

اسامی نامزدهای حاضر در نود‌و‌یکمین دوره مراسم اسکار دیروز سه‌شنبه 22ژانویه2019 اعلام ‌شد. فیلم‌های «رما» آلفونسو کوارون و «سوگلی» یورگوس لانتیموس هرکدام با 10نامزدی در رشته‌های مختلف، مهم‌ترین گزینه‌های دریافت بیشترین جوایز اسکار2019 خواهند بود. فیلم‌های «ستاره‌ای متولد می‌شود» و «معاون» نیز هر کدام در 8رشته نامزد دریافت جایزه شدند و فیلم «پلنگ سیاه» در 7رشته ازجمله دریافت جایزه بهترین تصویر شده است.