• دو شنبه 9 مهر 1397
  • الإثْنَيْن 20 محرم 1440
  • 2018 Oct 01

ایران بر سر دوراهی؛ مهاجرت‌ یا نجات سرزمین

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری: تکیه بر تجربه گذشتگان و شیوه زیست آنها از عمیق‌تر شدن مصایب ناشی از بحران‌های متعدد جلوگیری می‌کند
آیا فاجعه مرگ خاموش فلات ایران در حال وقوع است؟ آیا مرگ سرزمین واقعیت دارد؟ چگونه در سرزمینی که درگیر بحران‌های متعدد زیست‌محیطی و کم‌آبی مفرط است، امکان زیست وجود دارد؟ آیا ایرانی‌ها در عهد باستان نیز درگیر بحران‌های شدید زیست‌محیطی بودند؟ آنها چگونه از بحران‌های عمیق عبور کردند؟ ایرانی‌ها چرا در هزاره‌های گذشته ناگهان خانه و کاشانه‌شان را رها می‌کردند و به نقطه‌ای دیگر در این سرزمین پناه می‌بردند و چگونه با طبیعت همساز می‌شدند؟ جنگ، بیماری‌های فراگیر و خشکسالی همواره در طول تاریخ، ساکنان سرزمین را ناگزیر از مهاجرت‌های جمعی کرده است.

مأموریت ممکن

«همه می‌توانند یک متخصص کامپیوتر شوند، اما هر کسی نمی‌تواند برای جمهوری اسلامی یک سیاستمدار خوب باشد».

4 مرد در کمین صندلی شفر

اگر قیمت دلار و کیفیت نتایجی که وینفرد شفر می‌گیرد، همین باشد که هست، احتمالا سال بعد سرمربی استقلال یکی از 4 گزینه‌ای است که در گزارش همشهری‌ورزشی به آنها اشاره شده است
در مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت انجام شد

انتشار تقریظ رهبرمعظم انقلاب بر کتاب «فرنگیس»

در مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با موضوع بررسی نقش بانوان در دوران دفاع‌مقدس که صبح روز یکشنبه در مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «فرنگیس» منتشر شد.

جاعلان مدرک تحصیلی در تور دولت الکترونیک

ماجرای ارائه مدارک تحصیلی جعلی از سوی برخی مقام‌ها بار دیگر جنجالی شده است.

اخبار سَمّی

قیمت لحظه‌ای دلار و طلا، ‌این روزها سرهای زیادی را در طول روز روی گوشی موبایل‌ها خم می‌کند؛ این سرها دوباره بلند خواهند شد اما استرس این روزها، ‌احتمالا تا مدت‌ها تأثیرات مخربی بر سلامت مردم خواهد گذاشت.
پلاک: چقدر سالمند داریم، چقدر سالمند خواهیم داشت و این خطر است یا فرصت؟

روزگار سپری‌شده مردم سالخورده

آقای دکتر! سالمند به چه‌کسی گفته می‌شود؟ طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، افراد بالای 60سال را باید سالمند بدانیم. مبنای سیاستگذاری‌‌های ما هم همین تعریف است.

دانشگاه‌های خوب برای ژن‌های خوب