61
سه شنبه 12 شهریور 1398
شماره 7751
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس

آموزش
طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس توسط واحد بازرسی صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان آغاز شده است.
اخبار ویژه
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 647 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی یک ماه گذشته خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای اجرای ۲۰ هکتار گلخانه در این شهرستان ۲۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.
سرپرست بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت طی ۵ ماه گذشته سال ‌جاری ۴۱هزار و یک‌صد تن نهاده‌های دامی شامل ۲۹هزار تن سبوس، ۱۹۲۲ تن جو، ۴۹۵۷ تن ذرت و ۵۲۱۰ تن کنجاله سویا بین دامداران و مرغداران استان توزیع شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با مشارکت آگاهانه مردم و استفاده مطلوب از خدمات تشخیص قبل از تولد تالاسمی از سال ۹۴ تاکنون از تولد ۱۴۰ نوزاد جدید مبتلا به تالاسمی ماژور در محدوده این دانشگاه جلوگیری شد.
معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۸ هزار پرونده خانوار فاقد شناسنامه در این استان رسیدگی و منجر به صدور ۳۰ هزار سند سجلی شده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی ۴۰ نفر شتر قاچاق را در زاهدان کشف و ۲ نفر قاچاقچی را نیز در این رابطه دستگیر کردند.
مرحله دوم دانشکده علوم انسانی دانشگاه هرمزگان ساختمان شماره ۲ با حضور معاون اداری‌مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده ولی‌فقیه و استاندار به بهره‌برداری رسید.
طبق برآورد وزارت نیرو و شرکت آبفار سیستان و بلوچستان 700 هزار نفر از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان و عمدتاً در بلوچستان شبکه آب ندارند؛ این روستا یا به صورت سقایی با تانکرهای سیار آب‌رسانی می‌‌شود یا اهالی آن‌ها کوزه بر سر به دشت و بیابان می‌زنند تا از چشمه‌ها و منابع آبی اطراف آب بیاورند.

سرمایه‌گذاران هندی به کرمان می‌آیند

اقتصاد
سرمایه‌گذاران کشور هندوستان برای همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی در استان ابراز تمایل و اعلام آمادگی کردند.
مشق محرومیت در کلاس‌های فرسوده

مشق محرومیت در کلاس‌های فرسوده

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان: با اختصاص اعتبارات تا 4 سال آینده، تمام مدارس غیراستاندارد استان نوسازی و ایمن می‌شوند
مدرسه‌های مستهلک و فرسوده با دیوارهای ترک‌خورده و تخریبی در استان هرمزگان قصه‌ پرغصه امروز و دیروز نیست.

حذف کامل ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

ملخ صحرایی مهمان ناخوانده سیستان و بلوچستان از اسفند سال گذشته تاکنون بعد از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی و بی‌امان تلاشگران حوزه کشاورزی از این استان بیرون رانده و پاک‌سازی شد.
کاهش پلکانی قیمت مرغ در کرمان
کاهش پلکانی قیمت مرغ در کرمان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: ستاد تنظیم بازار استان قیمت مرغ را به صورت پلکانی طی 3 روز گذشته ۴۵۰ تومان کاهش داده است.
اجرای طرح «شمیم حسینی» در کرمان
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان این‌که سازمان اوقاف گام جدیدی در حوزه معضلات اجتماعی برداشته تا به سهم اندک در این زمینه ورود کند، گفت: در طرح «افق» معضلات اجتماعی را شناسایی می‌کنیم و کار انجام می‌دهیم.
«تریپ» به نام تاکسی‌ها به کام مسافربرهای شخصی
«تریپ» به نام تاکسی‌ها به کام مسافربرهای شخصی
رانندگان تاکسی سفید در کیش از چرخه معیوب گردشگری و ورود برخی‌مهمان‌های ناخوانده در این صنف گلایه‌مند هستند.
۱۲ هزار تن گردو در بافت برداشت می‌شود
۱۲ هزار تن گردو در بافت برداشت می‌شود
رئیس اداره جهاد کشاورزی بافت گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۲ هزار تن گردو از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

دولت ۶۰ مدرسه عشایری  در کرمان احداث کرد

عشایر
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری کرمان با اشاره به برنامه دولت در حذف مدارس نوبتی و کپری گفت: در همین زمینه از سال ۹۴ تاکنون کار ساخت ۹۰ مدرسه در این استان آغاز شده که کار ۶۰ مدرسه آن انجام شده و مابقی در حال تکمیل است.

صادرات اولین محموله کالای یخچالی افغانستان از چابهار

صادرات
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از صادرات اولین محموله کالای یخچالی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به هندوستان خبر داد.

درمانگاه زخم در بندرعباس راه‌اندازی شد

سلامت
برای نخستین‌بار در استان هرمزگان درمانگاه تخصصی زخم در ساختمان سوانح و سوختگی شفا واقع در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظمص راه‌اندازی شد.
PDF سه‌شنبه 12 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
با حضور فرماندار جاسک و برخی مسئولان این شهرستان اولین کتاب داستان که توسط دختر جوان جاسکی نوشته شده است در مجموعه کتابخانه شهید باهنر این شهرستان رونمایی شد.
امروزه از گردشگری به عنوان موتور محرکه‌ای برای توسعه اقتصاد نام می‌برند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ثبت درخت کهنسال و ۴۵۰ ساله چنار معزآباد شهرستان کهنوج در فهرست آثار ملی خبر داد.
شهردار منطقه یک کرمان از اتمام عملیات ساخت پیاده‌راه و مسیر دوچرخه‌سواری تا پایان شهریورماه خبر داد.
مدیر کل شرکت غله استان کرمان گفت: 1۱۹۱ تن سهمیه مواد اولیه روغن نباتی برای شرکت‌های روغن نباتی در ماه‌های محرم و صفر به استان کرمان اختصاص یافت.