• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76394
+
-

اجرای طرح «شمیم حسینی» در کرمان

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان این‌که سازمان اوقاف گام جدیدی در حوزه معضلات اجتماعی برداشته تا به سهم اندک در این زمینه ورود کند، گفت: در طرح «افق» معضلات اجتماعی را شناسایی می‌کنیم و کار انجام می‌دهیم. 

یکی از اقدامات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است که در روزهای گذشته 260 میلیون تومان برای آزادی 5 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان پرداخت کردیم که این افراد 10 سال در زندان بوده‌اند. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «رضا حدادی» افزود: این طرح گسترده و جامعی است که توسط سازمان تبلیغات و اوقاف در حال انجام است. 

 وی افزود: این دو سازمان با همکاری هم یک نرم‌افزار با عنوان «بیرق» را تهیه کرده‌اند که هیات‌های مذهبی توسط سازمان تبلیغات به اوقاف معرفی می‌شوند و اوقاف نیز یک مبلغی برای خرید ارزاق و مایحتاج ماه محرم را به هیات‌ها پرداخت می‌کند. 

حدادی با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی گفت: بر اساس این طرح ۲۵۰ میلیون تومان در دهه اول محرم به هیات‌های مذهبی پرداخت خواهیم کرد وی افزود: طرح شمیم حسینی از محل موقوفات با نیات اطعام، تعزیه‌داری و روضه‌خوانی اجرا می‌شود و تقسیم‌بندی منابع را بر اساس مناسبت‌ها انجام می‌دهیم و بخشی از منابع برای اربعین و طرح بصیرت عاشورایی در نظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید