5
سه شنبه 12 شهریور 1398
شماره 7751
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازگشت چوب‌برها به جنگل‌های هیرکانی

معاون دفتر جنگلداری و امور بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن ارائه جزئیاتی از طرح مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی که به طرح «جایگزین جنگلداری» معروف است، گفت: براساس این طرح چنانچه پایداری اکوسیستم به ما اجازه دهد، برداشت چوب از جنگل خواهیم داشت اما برداشت چوب تنها از جنگل‌های دست‌کاشت صورت خواهد گرفت.
ویژه
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز از افزایش تلفات جاده‌ای گونه‌های حیات‌وحش البرز خبر داد و گفت: ما مخالف توسعه استان به واسطه اجرای پروژه‌های راه و جاده‌سازی نیستیم، ولی این توسعه نباید به قیمت تخریب محیط‌زیست تمام شود.
معاون سازمان جنگل‌ها: براساس طرح جایگزین جنگلداری، برداشت چوب از جنگل‌های دست کاشت انجام می‌شود.‌

تعیین سهم دستگاه‌ها از اعتبار ملی مقابله با گردوغبار

52میلیون هکتار از وسعت کشور کانون فعال و بالقوه گردوغبار است که سهم هر دستگاه از اعتبار 100میلیون یورویی صندوق توسعه ملی برای مقابله با این پدیده ابلاغ شده است
سال گذشته 100میلیون یورو اعتبار از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به مقابله با گردوغبار در کل کشور اختصاص یافت.
محیط‌ زیست
عیسی کلانتری، رئیس سازمان‌ حفاظت محیط‌زیست و چهره خبرساز دولت،  همین دیروز در گفت‌وگوی مفصل خود با خبرآنلاین با دفاع از اقداماتش در سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته است که برای 2‌منظور به آن سازمان آمد؛ «مقابله با طرفداران توسعه محض» و «مقابله با طرفداران محیط‌زیست محض».
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا پنجشنبه این هفته بارندگی‌ها در نوار شمالی ادامه دارد.