• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76421
+
-

۱۲ هزار تن گردو در بافت برداشت می‌شود

کشاورزی
۱۲ هزار تن گردو در بافت برداشت می‌شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی بافت گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۲ هزار تن گردو از باغ‌های این شهرستان برداشت شود. 

 «احمد کریمی‌گوغری» در گفت‌و‌گو با مهر افزود: سطح باغ‌های گردوی شهرستان بافت حدود 7 هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۲ هزار تن گردو از این باغ‌ها برداشت شود. برداشت گردوی سبز از مناطق خَبر، گوشک و طرنگ در شهرستان بافت آغاز شده است. 

وی گفت: امسال علی‌رغم وجود گرما در شهرستان عملکرد باغ‌های گردو مناسب و کیفیت محصولات تولیدی مطلوب است. بخشی از گردوی برداشت‌شده از باغ‌ها در استان کرمان مصرف و بخشی به سایر استان‌ها ازجمله تهران و فارس صادر می‌شود.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی بافت گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به سرمازدگی بهاره و کمبود گردو این محصول از قیمت خوبی برخوردار باشد. با توجه به ارزش ‌افزوده محصول خشک گردو توصیه می‌شود کشاورزان حتی‌المقدور از فروش گردوی سبز خودداری کنند. 

کریمی‌گوغری گفت: باغداران با استفاده از پیوند ارقام مناسب و ژنوتیپ‌های برتر منطقه زیر نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی برای اصلاح ارقام کم‌بازده خود اقدام کنند. 

وی ادامه داد: همچنین کشاورزان برای مبارزه با کرم خراط پس از برداشت گردو نسبت به هرس شاخه‌های آلوده، سنبه‌زنی و بتونه‌کاری کانال‌های فعال باغداران اقدام کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید