61
شنبه 29 تیر 1398
شماره 7714
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اجرای طرح همسفره در هرمزگان

جامعه
کمیته امداد امام خمینیره هرمزگان برای اجرای طرح «همسفره» از کودکان دچار سوءتغذیه در استان حمایت می‌کند.
اخبار ویژه
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: درگاه خدمات الکترونیک «شهروند» این منطقه برای تکریم ارباب‌رجوع و حفظ منزلت اجتماعی سرمایه‌گذاران، کاهش مراجعات حضوری و نیز حذف هزینه‌های غیرضروری در زمینه دریافت خدمات شهرسازی فعال شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمام نگاه‌ها و توجه‌ها در کشور به بندر چابهار جلب شده و باید از همه راهبردها برای اجرای ماموریت‌های جدید این بندر استفاده کرد تا به هاب منطقه تبدیل شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: مرمت حفاظتی قلعه ۲ هزار ساله شهر نیکشهر با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیون تومان در حال اجراست.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری زن و شوهری که از طریق سایت دیوار با فروش یک دستگاه خودرو اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
با دستور استاندار بوشهر، عملیات اکتشاف و راه دسترسی به معدن مرمریت در تنگ بیرمی دشتی تا تشکیل شورای عالی معدن استان بوشهر و کارشناسی مجدد متوقف شد.
گروهی از سرمایه‌گذاران کشورهای ترکیه، گرجستان و آذربایجان، در نشستی با استاندار هرمزگان، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام کردند.
هنوز خاطره تلخ از دست دادن معلم فداکار خاشی «حمیدرضا گنگوزهی» که برای نجات جان دانش‌آموزان از زیر آوار دیوار فرسوده یک مدرسه جان خود را از دست داد یا «فریبا چاردیواری» کودک چابهاری که برای گرفتن کتاب‌های درسی خود به مدرسه رفت اما زیر آوار دیوار فرسوده مدرسه گرفتار شد و جان باخت در یادها مانده است.

مسیر توسعه سیستان و بلوچستان هموار شد

34 میلیارد تومان پروژه در سفر سخنگوی دولت به استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد
توسعه
سخنگوی دولت و رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید گفت: ۳۴ میلیارد تومان پروژه شامل ۶ میلیارد تومان در حوزه گردشگری، 4 میلیارد تومان در حوزه فرهنگی، ۲۰ میلیارد تومان در حوزه دامداری و 4 میلیارد تومان در «روستای بدون بیکار» در سفر به سیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
ساخت و ساز در حریم حمام تاریخی گپ

ساخت و ساز در حریم حمام تاریخی گپ

ساخت یک مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی در حریم این حمام تاریخی در سکوت مسئولان حوزه شهری و میراث فرهنگی در حال اجرا و پیشرفت است
شهر بندرعباس آثار و ابنیه تاریخی چندانی که بیانگر نوع معماری خاص سنتی این منطقه باشد، ندارد و تعداد بناهای تاریخی ثبت‌شده آن به انگشتان دست هم نمی‌رسد.
حافظان صنایع دستی کرمان در  پیچ مشکلات

حافظان صنایع دستی کرمان در  پیچ مشکلات

بسیاری از خانواده‌های کرمانی درآمدی جز تولید صنایع دستی ندارند و در شرایط فعلی، ‌ادامه کار برای آنها دشوار است
بانوان کرمانی تولید بخش مهمی از صنایع دستی این استان را به دوش دارند و اشتغال بانوان رونق خوبی به این بخش مهم و باسابقه می‌بخشد. این در حالی است که آن‌ها برای تولید صنایع دستی با مشکلات فراوانی مانند نداشتن بیمه و نبود بازار فروش مواجه هستند.
برگزاری 78 مانور ایمنی در جاده‌های سیستان و بلوچستان
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز طرح تردد تابستانه از برگزاری 78 مانور ایمنی در جاده‌های استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
۵۰۰ شغل جدید در انار ایجاد می‌شود
۵۰۰ شغل جدید در انار ایجاد می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان انار گفت: ۱۲ پروژه توسط معین اقتصادی در قالب طرح‌های سه‌ساله و ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری در حال اجراست که با اتمام عملیات اجرایی این طرح‌ها امسال برای۵۰۰ نفر در انار اشتغال ایجاد می‌شود.
PDF شنبه 29 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس اداره بهزیستی قشم با اشاره به ثبت 982 فقره ازدواج در سال 97، گفت: به ازای هر 5 ازدواج یک فقره طلاق در این شهرستان به وقوع پیوسته است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: احیای دشت میناب با اجرای آبیاری نوین تحت فشار با سرعت در حال انجام است.
معدن مس مقیاس کوچک رمشک در جنوب کرمان با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از پایان یافتن مبارزه با ملخ صحرایی در 7 شهرستان جنوبی استان خبر داد.
رئیس بهزیستی رفسنجان گفت: ۳۹۰ خانوار در این شهرستان شامل بیش از 4۶۰۰ نفر مستمری بهزیستی دریافت می‌کنند.