54
شنبه 29 تیر 1398
شماره 7714
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خودکفایی غذایی در البرز با توسعه کشت کلزا

با توجه به اقلیم استان و افزایش برداشت کلزا، در صورت خودکفایی در تولید روغن‌های خوراکی می‌توان به خودکفایی در صنعت غذایی کمک کرد
کشاورزی
کلزا گیاهی با دانه‌های روغنی است که برای تولید روغن‌های خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سود نسبتا بالایی که از کشت کلزا نصیب کشاورزان می‌شود، باعث شده تعداد زیادی از کشاورزان البرز نیز به کشت این محصول روی بیاورند.
اخبار ویژه
ثبت‌نام کتاب‌های کلاس‌اولی‌ها برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در البرز آغاز شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: تاکنون عمده آلودگی‌های استان در فصل گرما از نوع ذرات بالاتر از 5/2 میکرون گرد و غبار بوده و آلودگی اُزن در کرج و دیگر مناطق استان گزارش نشده است.
کرج به لحاظ برخورداری از فضاهای سبز شهری تاحدودی توانسته پاسخگوی بخشی از نیازهای شهروندان باشد.
تاکنون هیچوقت تبلیغاتی از به روی صحنه رفتن تئاتر در شهر دیده نشده است؛ این مساله از مطالبات مردم و هنرمندان بوده که تاکنون توجهی به آن نشده است. نقش و جایگاه تئاتر در میان علاقه‌مندان به آن و جامعه هنری از یک‌سو و کمبود‌ها، مطالبات و چالش‌هایی که فعالان این عرصه هنری همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سوی دیگر، توجهی ویژه به این حوزه را طلب می‌کند.
ماموران انتظامی البرز سارق سابقه‌دار منازل را با ۳۰ فقره سرقت دستگیر کردند.
مدیر درمان تامین اجتماعی البرز اعلام کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری ۱۴ هزار و ۶۲۲ مورد در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 8173 مورد تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از ابراز تمایل و آمادگی فعالان اقتصادی ۲ استان البرز و بصره عراق برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی خبر داد.

اولتیماتوم استاندار به پیمانکار پروژه همت

شهبازی: مردم استان به دلیل گره‌های ترافیکی حاصل از پروژه همت دچار زحمت هستند، از این رو باید در اسرع وقت به تکمیل آن اقدام شود
خبر
استاندار البرز گفت: تاکنون هر اقدامی که نیاز بود برای پیشبرد پروژه همت انجام داده‌ام و هیچ‌کدام از مطالباتم نیز از مسئولان ملی در این راستا بی‌پاسخ نمانده، پس باید پیمانکار طی تعامل با مدیران مربوطه موانع کار را برطرف و به وعده خود عمل کند.
طرح بازآفرینی برای 12 محله شهر

طرح بازآفرینی برای 12 محله شهر

اخترآباد، خط ۴ حصار، مصباح، اوقافی‌ها، حصارک بالا و پایین جزو محلات هدف بازآفرینی هستند که دفاتر تسهیلگری نیز در این محلات راه‌اندازی شده است
معاون شهرسازی و معماری شهردار کرج گفت: محله‌های هدف بازآفرینی از نظر سرانه خدماتی و کیفیت ساخت‌وسازها در وضعیت خوبی قرار ندارند.
یک روز بدون پلاستیک در کرج

یک روز بدون پلاستیک در کرج

طرح یکشنبه‌های بدون پلاستیک با مشارکت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج و یک استارت آپ اجرا می‌شود
کیسه‌های پلاستیکی به دلیل ارزان، بادوام، سبک، کاربردی و بهداشتی بودن برای حمل مواد غذایی در بین مردم محبوبیت زیادی دارند، اما شاید هنگام استفاده به این نکته توجه نمی‌شود که تجزیه کیسه‌های پلاستیکی حداقل ۳۰۰‌سال طول می‌کشد و هیچکس آنقدر عمر نمی‌کند که تجزیه پلاستیک‌ها را ببیند.
PDF شنبه 29 تیر 1398
کوتاه البرز
رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گچسر گفت: عملیات ریزش‌برداری در محدوده‌های «کندوان»، «پل خواب» و «پیچ قطبی» انجام شده است.
گرانی و کمبود آسفالت در سال‌های اخیر سبب شده تا بسیاری از پروژه‌های کلان‌شهر کرج از جمله معابر دچار مشکلاتی شوند که با تلاش مدیریت شهری اکنون وضعیت رو به بهبود است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز از برخورد قانونی با 35 مرکز درمان و ترک اعتیاد متخلف استان خبر داد.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: 332 کیلو و 400 گرم تریاک در یک خودرو و در عملیات مشترک پلیس استان‌های البرز و هرمزگان کشف و متهم نیز دستگیر شد.