54
دو شنبه 14 مرداد 1398
شماره 7728
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جایگزینی برای درختان کاج شهر

در استان اصفهان
درختان سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارند، با این وجود برخی تحقیقات علمی از آثار سوء برخی گونه‌های گیاهی و نتایج معکوس آنها خبر می‌دهد. برای مثال در مورد درخت همیشه سبز کاج تاکنون نظرات متفاوتی ارائه شده است.
اخبار ویژه
معاون سیاسی، امنیتی‌ و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هر سال شهرکرد و شهرستان‌های استان به عنوان اردوبام‌ تیم‌های‌ ملی انتخاب می‌شوند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت خبر داد و گفت: مابه‌التفاوت قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان در سال‌جاری پس از تصویب قیمت جدید به آنها پرداخت می‌شود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق یزد گفت: افزایش 5/1 درجه‌ای دمای هوا در این استان نسبت به سال قبل به طور متوسط ۹ درصد به مصرف پیک بار افزوده است
خرانق یا زادگاه خورشید روستایی قدیمی‌ در شهرستان اردکان است که جزو مسیرهای گردشگری مهم استان و کشور به حساب می‌آید و حتی برخی از تورهای گردشگری بدون این‌که وارد شهر یزد شوند، از این مجموعه بازدید می‌کنند.

اجرای ۲۷۹ پروژه عمران شهری در اصفهان

عمران
معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: ۲۷۹ عنوان پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی در مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان در حال اجرا است که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها۶۶۰ میلیارد تومان است.
جوانان اصفهانی در هفت‌خان ازدواج

جوانان اصفهانی در هفت‌خان ازدواج

تهیه مسکن، خودرو یا جهیزیه  به دلیل شرایط اقتصادی برای زوج‌های جوان زمان زیادی می‌برد، و همین امر موجب افزایش سن ازدواج می‌شود
حواشی ازدواج این روزها آنقدر پررنگ شده که جای متن را گرفته است، آداب و رسوم دست‌وپاگیری که از چشم و هم‌چشمی خانواده‌ها برای خرید یک جهیزیه صد میلیونی یا برگزاری عروسی باشکوه و خرید خانه یا خودرو شخصی برمی‌خیزد و جمعیت میلیونی جوانان اصفهانی را یک دهه از تشکیل خانواده عقب می‌اندازد.
دیدار با تاریخ روی پل‌های بام ایران

دیدار با تاریخ روی پل‌های بام ایران

مهم‌ترین ویژگی پل‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری، مقاومت و ایستایی بنا در برابر عوامل مخرب طبیعی و انسانی است
چهارمحال و بختیاری دیر‌زمانی سرزمین رودخانه‌ها بود و پل‌های تاریخی زیادی نیز در خود داشت. وجود این پل‌ها بر روی رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری که از دوران گذشته پایه‌گذاری شده‌ بودند، نشان از رونق کسب و کار، معاشرت‌ها و ارتباط بین مردم این استان با دیگر نقاط کشور است.

تابلوهای جدید راهنمای گردشگری در یزد نصب می‌شود

در استان یزد
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از نصب و راه‌اندازی تابلوهای راهنمای گردشگری مجهز به
PDF دوشنبه 14 مرداد 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس استان یزد از برخورد مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان پسر با یک دستگاه پراید خبر داد که در محور خرانق به ساغند در شهرستان اردکان رخ داد و ۲ کشته و ۱۰ مجروح به جا گذاشت.
شهردار اصفهان با تاکید بر این‌که موتورسواران باید از ورود به پارک‌ها خودداری کنند، گفت: سه هفته قبل معاون حمل ونقل و ترافیک، ماموریت پیدا کرد با اجرای طرح ترافیکی مناسب از ورود موتورسواران به پارک‌های شهر جلوگیری کند که در این راستا اقداماتی انجام شده است.