54
سه شنبه 5 شهریور 1398
شماره 7745
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دردسرهای حاشیه‌نشینی در بوکان

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی: ایجاد بافت‌های حاشیه‌ای در روستاهای بوکان رو به افزایش است
در شهر
در بوکان، شهرستان جنوبی آذربایجان غربی، ۱۱ روستای حریم شهر و ۴ سکونتگاه غیررسمی چسبیده به محدوده شهری وجود دارد که این دو موضوع سبب بروز حاشیه‌نشینی و مشکلات مربوط به آن در این شهرستان شده است؛ مشکلاتی که به گفته معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نتیجه نبود نظارت بر ساخت‌وسازها در طول سالیان اخیر بوده است.
اخبار ویژه
استاندار اردبیل با بیان این‌که امتداد راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و اتصال آن به خط ریلی جمهوری آذربایجان موجب رونق اقتصادی استان می‌شود، گفت: شهرستان مشگین‌شهر در مسیر این خط راه‌آهن است و تحت ‌پوشش ریلی قرار خواهد گرفت.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از تولد بیش از ۶۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل خبر داد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواستار ترویج گسترده هویت تاریخی و فرهنگی استان در سطح بین‌المللی شد.
بخشدار بخش انزل ارومیه از جمع‌آوری بیش از ۱۰ تن زباله از ساحل کاظم‌داشی دریاچه ارومیه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از افزایش دو برابری فضای پارکینگ این فرودگاه‌ با اجرای طرح توسعه «اپرون» غربی خبر داد.
رئیس هیأت ورزش‌های کارگری استان اردبیل از برگزاری مسابقات دوومیدانی قهرمانی بانوان کارگر کشور از ۸ تا ۱۰ شهریور ماه به میزبانی اردبیل خبر داد.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، آغاز آموزش زبان ترکی آذربایجان در تعدادی از مدارس تبریز از اول سال تحصیلی جدید قطعی است، اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست.
همزمان با گرامی‌داشت هفته دولت از ٢٣۴ کیلومتر ایل‌راه‌ عشایری آذربایجان‌ غربی که مرمت و بازسازی شده است، بهره‌برداری می‌شود. سرپرست اداره کل امور عشایر آذربایجان‌ غربی با اعلام این خبر گفت: برای بهره‌برداری از این ایل‌راه‌ها 4 میلیارد و ١٠٠ میلیون ریال هزینه شده است.

تولیدکنندگان صابون مراغه تسهیلات می‌گیرند

رئیس اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری مراغه: کارگاه‌های تولید صابون مراغه با هدف توسعه اقتصادی و گردشگری احیا می‌شوند
گزارش
تا همین 2 دهه قبل، صابون مراغه شوینده بی‌رقیب در اکثر خانه‌های آذری‌ها بود؛ صابونی که 200 سال قدمت دارد و حتی برخی آن را اولین صابون تولید بشر به شیوه امروزی می‌دانند؛ صابونی که هم برای شست‌وشوی سر و بدن‌،
احیای زندگی در روستاها

احیای زندگی در روستاها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل: تاکنون 1100 روستا و 19 شهر زیر 10 هزار نفر استان  از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند شده‌اند
سازمان برنامه‌‌ و بودجه استان اردبیل اعلام کرده که بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95، جمعیت روستایی این استان

ورود قوه قضاییه به آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی از ورود مدعی‎العموم به حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران خبر داد.
توانمندسازی روستاییان 50 میلیارد تومان اعتبار گرفت
امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌ غربی برای توانمندسازی روستاییان این استان اختصاص یافته که تاکنون بیش از ۳۰ درصد آن جذب شده است.
تکمیل راه‌آهن اردبیل با هدف توسعه گردشگری ریلی
مدیر عامل شرکت راه‌آهن: افتتاح طرح راه‌آهن اردبیل - میانه باعث حرکت مولد اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود
مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که گردشگری ریلی از اهداف اجرای راه‌آهن میانه-اردبیل است
تصویب ۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در اردبیل
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب ۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان اردبیل
افزایش ۹۵ درصدی تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی
با توجه به برآوردهای انجام‌شده، امسال 149 هزار تن محصولات کشاورزی برداشت می‌شود که این امر افزایش ۹۵ درصدی محصولات کشاورزی

جاده اشنویه – ارومیه در مسیر ایمنی

خبر
راه‌ها و جاده‌ها به‌عنوان زنجیره ارتباط با شهرها کشورها و افراد مختلف باید از حداقل استاندارهای لازم

امسال 192 هزار تن گوجه‌ فرنگی برداشت می‌شود

کشاورزی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از

۷۹ واحد تولیدی راکد اردبیل فعال می‌شوند

صنعت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به شناسایی ۱۵۸ واحد تولیدی قابل احیا در استان

ایمنی بازار تاریخی اردبیل تقویت می‌شود

میراث
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل
PDF سه‌شنبه 5 شهریور 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که بیش از ۲۰ موزه تاریخی در این استان فعالیت می‌کند، گفت: به دنبال افزایش تعداد گردشگران، ساعات کاری موزه‌های اصلی تبریز و مسجد کبود به مناسبت هفته دولت تا پایان شهریورماه جاری افزایش یافت.
استاندار اردبیل از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره به پارک علم و فناوری استان اردبیل خبر داد.
بلیت بازی تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر از روز چهارشنبه ‌فردا به صورت اینترنتی فروخته می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل میزبان تولید ناخالص در حوزه کشاورزی استان را 35 درصد عنوان کرد که این امر نشان‌دهنده جایگاه ویژه بخش کشاورزی در منطقه است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از وقوع 820 فقره آتش‌سوزی در شهر ارومیه و حومه در 4 ماه اخیر و رشد 28 درصدی این حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه از کاشت کینوا خاویار گیاهی در ۸ هکتار از اراضی دیم این شهرستان خبر داد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش 2/9 درصدی تردد خودرو در جاده‌های استان در 5 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.