• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74830
+
-

۷۹ واحد تولیدی راکد اردبیل فعال می‌شوند

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل: از 158 واحد تولیدی قابل احیا در استان 79 واحد تا پایان سال احیا می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به شناسایی ۱۵۸ واحد تولیدی قابل احیا در استان از فعال‌سازی ۷۹ واحد از این تعداد در سال جاری خبر داد. 
«ارژنگ عزیزی» در گفت‌و‌گو با ایرنا تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان را ۳۹۷ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۸ طرح قابل احیا شناسایی شده و برای احیای دوباره آنها 2900 میلیارد ریال تسهیلات در قالب نوسازی، بهسازی و سرمایه در گردش مورد نیاز است.

وی بیان کرد: 1۱۴۶ واحد در بخش صنعت و معدن استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد ۷۴۹ مورد فعال و نیمه‌فعال است. به گفته این مسئول، در بخش کشاورزی هم 1۹۹۳ واحد تولیدی شناسایی شده که 1۷۰۶ مورد آن فعال و ۲۴۱ مورد راکد است و ۱۶۵ مورد آن قابل احیا.

این مسئول تاکید کرد: برای احیای واحدهای کشاورزی 3 هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز بوده و برای فعال‌سازی ۵۰ درصد واحدهای راکد در بخش کشاورزی برای سال ۹۸ برنامه‌ریزی شده است. در بخش کشاورزی ۱۱۴ واحد دام سبک و سنگین، ۲۶ واحد طیور، ۲۳۱ طرح صنایع تبدیلی و 8 طرح گلخانه‌ای راکد و نیمه‌فعال شناسایی شده است.

معاون استاندار اردبیل اظهار کرد: 4 اولویت اصلی «حفظ و صیانت از اشتغال موجود واحدهای تولیدی و صنعتی، ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی، احیای واحدهای راکد و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام» برای نجات بنگاه‌های اقتصادی از رکود مد نظر قرار گرفته است که با اجرای این اولویت‌ها شاهد رونق تولید و اشتغال در استان خواهیم بود.

وی با بیان این‌که طرح‌های نیمه‌تمام در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری شناسایی شده است گفت: این طرح‌ها شامل ۴۶ طرح در بخش صنعت، ۴۹ طرح در بخش کشاورزی و ۴۸ طرح در بخش گردشگری است. برای تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام ۱۱ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال، برای تکمیل طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و برای تکمیل طرح‌های گردشگری ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.

عزیزی تاکید کرد: با تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام ۶ هزار و ۵۱۶ اشتغال، با تکمیل طرح‌های کشاورزی 3 هزار و ۴۳۱ اشتغال و با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری ۴۵۳ اشتغال در استان ایجاد می‌شود. مدیران بانک‌های عامل در سفر به اردبیل سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال در استان را تعهد کردند که امید است این سرمایه‌گذاری‌ها هرچه زودتر تحقق یابد. ۷۰ درصد این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بانک‌های ملی و کشاورزی در بخش‌های صنعت،گردشگری و کشاورزی است.

وی افزود: برای پایاب سد گیوی هم بانک سپه و کشاورزی در تامین فاینانس داخلی اعلام آمادگی کردند و قرار است 2300 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شود. برای فاضلاب شهر اردبیل و نمین بانک مسکن و ملت 1۶۰۰ میلیارد ریال، برای پایاب سد سبلان بانک توسعه تعاون ۶۰۰ میلیارد ریال و برای احداث گلخانه‌ها بانک کشاورزی ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید