• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74831
+
-

افزایش 2 برابری فضای پارکینگ فرودگاه تبریز

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از افزایش دو برابری فضای پارکینگ این فرودگاه‌ با اجرای طرح توسعه «اپرون» غربی خبر داد. «رامین آذری» در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که با اجرای این طرح تعداد پارکینگ‌های هواپیمایی این فرودگاه به ۱۶ مورد رسید اظهار کرد: این اپرون بتنی(پارکینگ هواپیما) به وسعت ۵۵ هزار و ۳۳۸ متر‌ مربع با ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی افزود: طرح توسعه ترمینال فرودگاه نیز با صرف ۳۲ میلیارد ریال اجرا شده و با اجرای آن ۹۰۰ متر‌ مربع به فضای ترمینالی ترمینال فعلی اضافه شده و در هفته دولت افتتاح می‌شود. آذری با بیان این‌که فرودگاه تبریز در سالن ورودی با مشکل کمبود تسمه نقاله روبه‌رو بود گفت: با اضافه شدن ۹۰۰ متر‌ مربع به سالن ترانزیت و بخشی دیگر به سالن ورودی امکان اضافه کردن یک تسمه نقاله دیگر فراهم شده و با این شرایط فرودگاه می‌تواند ۲ پرواز را به صورت همزمان پذیرش کند. 

این مسئول با اشاره به پروژه بهسازی اپرون شرقی فرودگاه تبریز بیان کرد: این اپرون بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و ‌اکنون در مرحله اجرا است. وی افزود: عملیات اجرایی ترمینال جدید فرودگاه تبریز حداکثر یک ماه تا ۴۵ روز آینده به اتمام می‌رسد که این طرح با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد. این ترمینال با وسعت ۱۴ هزار مربع در افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی تبریز نقش بسزایی ایفا می‌کند و برآورد اولیه برای اجرای آن 2700 میلیارد ریال بوده و این طرح از پروژه‌های بزرگ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید