• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74857
+
-

افزایش ۹۵ درصدی تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی

با توجه به برآوردهای انجام‌شده، امسال 149 هزار تن محصولات کشاورزی برداشت می‌شود که این امر افزایش ۹۵ درصدی محصولات کشاورزی را نشان می‌دهد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اعلام این خبر به تسنیم گفت:‌ طبق پیش‌بینی صورت‌گرفته، برآورد می‌شود که امسال 149 هزار تن محصول شامل آلبالو، گیلاس، هلو، آلو و شلیل از باغ‌های استان برداشت شود و تولیدات نسبت به سال گذشته 95 درصد افزایش یافته است. برداشت این محصولات در ماه‌های تیر و مرداد 70 هزار تن بوده است.

«اکبر کرامتی» با اشاره به تنوع میوه‌ها در استان گفت: میوه‌های هسته‌دار آذربایجان غربی از جمله آلبالو، گیلاس و زردآلو برداشت شده و هلو، آلو و شلیل در حال برداشت است و پیش‌بینی می‌شود این محصولات نیز ارزآوری خوبی برای استان داشته باشند، زیرا با توجه به بارش‌های امسال و پرآب بودن منطقه، محصولات مرغوب و پرباری تولید و به مرزهای استان عرضه شده است.

کرامتی در مورد محصولات گلخانه‌ای هم بیان کرد: محصولات گلخانه‌ای در حال رشد و بیشتر برای تأمین نیازهای داخلی است، ولی در آینده نزدیک با توسعه سطوح کشت امکان صادرات فراهم خواهد شد. کشت گلخانه‌ای و محافظت‌‌شده ضمن تولید خارج از فصل و افزایش بهره‌وری دارای راندمان آب 10 برابری بوده و میزان محصول تولیدی 5 تا 10 برابر فضای آزاد است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید