• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74823
+
-

هویت تاریخی اردبیل؛ نیازمند ترویج بین‌المللی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواستار ترویج گسترده هویت تاریخی و فرهنگی استان در سطح بین‌المللی شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» در دیدار با هیأت پژوهشی به سرپرستی پروفسور جوشون مؤلف کتاب اردبیلیلر با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: غنای تاریخی اردبیل به واسطه این‌که خواستگاه حکومت صفویه بوده، قابل توجه است و معرفی آن در سطح بین‌المللی ضرورت ویژه دارد.

وی افزود: شکل‌گیری حکومت صفویه همراه با انسجام ملی و معرفی مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور همراه شد و این موضوع ثمرات قابل توجهی در تاریخ کشور به دنبال داشته است. امام جمعه اردبیل اظهار کرد: اشتراکات دینی و فرهنگی باعث شده تا اردبیل میزبان بسیاری از علویان از ترکیه و سایر کشور‌های اروپایی باشد و ما نیز تلاش می‌کنیم تا میزبان شایسته‌ای برای آنها باشیم.

در این دیدار «جشکون کوکل» محقق علویه‌شناس و استاد دانشگاه‌های ترکیه هم گفت: بسیاری از مردم ما آرزوی زیارت مرقد شیخ صفی را دارند و احترام ویژه‌ای به این مکان مقدس قائل هستند. ما در دانشگاه‌های ترکیه تلاش می‌کنیم تا مردم را با تاریخ اردبیل و اهمیتی که در شناساندن دین اسلام در میان مردم ترکیه داشته آشنا کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید