• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74842
+
-

توانمندسازی روستاییان 50 میلیارد تومان اعتبار گرفت

امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌ غربی برای توانمندسازی روستاییان این استان اختصاص یافته که تاکنون بیش از ۳۰ درصد آن جذب شده است. مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی به ایرنا گفت: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی این صندوق در سال جاری است که برای آن اعتبار مناسبی جذب خواهد شد.

«علیرضا آخوندزاده» با بیان این‌که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی مهاباد پرداخت شده است ادامه داد: اعتبار اختصاص یافته در قالب طرح‌های کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی با اولویت اشتغال‌زایی بوده که با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت پنج‌ساله در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.  

وی افزود: اجرای طرح‌های روستایی بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خوداشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار معاش روستاییان از دیگر اهداف مهم این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند. این مسئول بیان کرد: سال گذشته نیز ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار به 5175 فقره طرح در آذربایجان ‌غربی اختصاص یافت که ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه استان بوده و صرف هزینه رونق تولید در بخش روستایی شده است. 

آخوندزاده با اشاره به فعالیت صندوق کارآفرینی امید در استان عنوان کرد: همه شهرستان‌های استان به جز شوط دارای شعبات این صندوق هستند. صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خُرد بازارمحور با روش تأمین مالی، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید