5
پنج شنبه 5 تیر 1399
شماره 7971
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مدیون رامبد 165کیلویی هستم

رامبد خانلری، نویسنده‌ ژانرنویسی است که موفق شد برای نخستین مجموعه داستان خود یعنی «سرطان جن»، نامزد نهایی دریافت جایزه ادبی جلال آل‌احمد شود و جایزه مهرگان را دریافت کند.
ویژه
شهید مصطفی چمران از سرداران عارف، عاشق و بزرگی است که نه‌تنها در دوران دفاع‌مقدس بلکه در کردستان و لبنان به مبارزه خود در راه آرمان‌هایش ادامه داد.
طباخی کوچک خیابان هلال‌احمر و حوالی چهارراه عباسی برای بسیاری از تهران‌نشین‌های قدیمی فرا‌تر از جایی برای شکم سیر شدن است.
تا همین چند سال پیش، برای انجام هر کاری باید شال و کلاه می‌کردیم و راهی مکان خاصی می‌شدیم.
اگر بخواهیم درباره تبعیض در ورزش ایران صحبت کنیم باید از مریم طوسی به‌عنوان یک الگوی تمام‌عیار نام ببریم که با کمترین امکانات، بیش از یک دهه جزو ستاره‌های بی‌چون و چرای دوومیدانی بوده و بازتاب موفقیت‌هایش در حد یک فوتبالیست درجه‌چندم هم نبوده است.
گفت‌وگوی صمیمانه با عنایت بخشی، مرد خوش‌قلبِ نقش‌های خاکستری سینما و تلویزیون

بازیگری برایم تمام نمی‌شود

نوشتن از بعضی  هنرمندان نه بهانه می‌خواهد و نه مناسبت. هربار که سراغشان بروی گنجینه‌ای دارند برای کشف دوباره؛ گنجینه‌ای که حاصل 6دهه کار هنری و حضور در بیش از ۱۷۰اثر نمایشی است؛ کسی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دکتری هنر و نشان هنری سنگلج را دریافت کرده است.
منتظر است شاعرجوان کوی لاله عباسی

منتظر است شاعرجوان کوی لاله عباسی

کسی منتظرم نیست؛ حتی خودم؛ حتی آن چند گلدانی که سه‌شنبه‌ها و جمعه‌ها صدای نفس سبزشان برای چند قلپ آب، از سرشاخه‌ها شنیده می‌شود! نه، کسی منتظرم نیست اما تو باش؛ تو فرق داری.
که از هیچش قلم‌زن نقش چون بست؟
که از هیچش قلم‌زن نقش چون بست؟
اسم قلم‌زنی که می‌آید آهنگ صدای تق‌تق چکش‌های ریز و ظریف قلم‌زن‌ها توی گوش می‌پیچد؛ صدایی که آدم را می‌برد به بازار قلم‌زنی اصفهان و حجره‌های نه چندان بزرگی که توی همان‌ها هنری به بزرگی تاریخ ایران نفس می‌کشد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
یکی از فیلم‌های خوبی که برای مشاهده توصیه می‌شود، فیلم «اعجوبه» است که به سال 2017میلادی ساخته شد.
افزایش ابتلا به ویروس کرونا آنقدر جدی است که دوباره همه جا حرف از اعمال محدودیت‌های تردد و سختگیری‌های بیشتر در وسایل حمل‌ونقل عمومی و مراکز عمومی و پرتردد زده می‌شود.
اگر تاکنون گذرتان به موزه هنرهای معاصر افتاده باشد، حتما در بخش پایانی مسیر گردش موزه متوجه حوض بزرگ و براقی شده‌اید که در میانه فضای باز این طبقه جا خوش کرده است؛ حوضی که در نگاه اول به‌نظر می‌رسد روی آن یک خاطر پر شدنش با روغن شیشه مشکی یا یک سنگ براق گذاشته شده، اما واقعیت این است که درخشندگی این حوض منحصربه‌فرد به سوخته است!