4
پنج شنبه 5 تیر 1399
شماره 7971
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با رشد روز گذشته بورس، بیش از 128هزار‌میلیارد تومان به ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بازار سهام اضافه شد و ارزش کل فرابورس به مرز 1000هزار میلیارد تومان رسید.
دیروز قیمت هر دلار آمریکا دست‌کم 700تومان کاهش یافت و از منطقه خطر در محدوده 20هزار تومان عقب‌نشینی کرد و در بازار آزاد به محدوده 19هزارو 500تومان رسید.
در جلسه دیروز، ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش 20درصدی قیمت گوشت مرغ، 21درصدی قیمت شیر خام و 22تا 28درصدی قیمت محصولات لبنی را صادر کرد.
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 2درصد رشد کرد.
سازمان تجارت جهانی هشدار داد پاندمی ویروس کرونا در 3ماهه دوم امسال باعث سقوط 18.5درصدی تجارت در جهان خواهد شد که این بدترین سقوط تاریخ تجارت جهان خواهد بود.
معاون وزیر اقتصاد گفت: نیاز مردم به مراجعه به قوه قضاییه و گرفتن گواهی عدم‌سوءپیشینه برای ارائه به نیروی انتظامی به‌طور کامل مرتفع شد.
رئیس‌جمهور تکلیف کرد:

خصوصی‌سازی به حکم ضرورت

حسن روحانی خواستار آن شد که فرآیند ورود و پذیرش شرکت‌های جدید به بورس به یک هفته کاهش پیدا کند
رئیس‌جمهور همه دستگاه‌ها را مکلف کرد تا سهام شرکت‌های زیرمجموعه‌شان را وارد بورس کنند و تأکید کرد: بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که به‌نحوی متعلق به نیروهای مسلح است باید سهام شرکت‌های زیرمجموعه‌شان را وارد بورس کنند.
هجوم نقدینگی، پیش‌خور کردن تورم، خرید از هراس کاهش ارزش ریال یا هر علت دیگری که به تحولات بازار مسکن اطلاق شود، باعث شده در ‌ماه گذشته میانگین قیمت مسکن در شهر تهران 12.1درصد رشد کند و به 19میلیون و 71هزار و 900تومان برسد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد افزایش کمک‌هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را با قید دوفوریت برای بررسی و تصویب به هیأت وزیران ارائه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.
معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، از طرح ویژه تخصیص سبد لوازم خانگی به اقشار آسیب‌پذیر خبر داد.