20
پنج شنبه 5 تیر 1399
شماره 7971
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زبان انتقاد و اعتراض

درنگی بر«تنها برف می‌تواند» سروده رؤیا روزبهانی
نقد و نظر
بی‌گمان، خاستگاه و سرچشمه‌های دنیای شعر و حس شاعرانه، پیوسته در حوزه اندیشه و زبان و بهره‌گیری از فضاهای تخیل و رویاهای آدمی است که همواره دیدن و شنیدن و بر بنیاد تصویرهایی از درون زندگی و بسیاری از تجربه‌ها و دانستگی در پناه معماری کلمات، آشنایی‌زدایی، برجسته‌سازی فرم و محتوا را به مخاطبان خود یادآور می‌کند و از این نظر، واقعیت‌های تازه‌تری را به میدان داوری‌های زیبایی‌شناسانه می‌کشاند.
ویژه
محمدرفیع ضیایی را من از اوایل انقلاب می‌شناسم.
​​​​​​​چاپ سوم کتاب «عالمگیر» با عنوان فرعی «کووید 19جهان را تکان می‌دهد» نوشته اسلاوی ژیژک با ترجمه هوشمند دهقان منتشر شد.
طرح روز
​​​​​​​نیویورک: شبکه اجتماعی فیسبوک برای مقابله با سرقت و قاچاق اشیای باستانی، فروش این اقلام را در وبسایت خود و همچنین اینستاگرام ممنوع اعلام می‌کند.
​​​​​​​توکیو:‌ ابررایانه ژاپنی با نام فوگاکو اکنون در رتبه‌بندی رسمی انجام سریع کارهای جهان واقعی درصدر قرار گرفته است.

عکس روز

عکس روز
برچسب ویژه افراد بدون ماسک

برچسب ویژه افراد بدون ماسک

​​​​​​​لندن: اداره راه و ترابری لندن برای افرادی که قادر به استفاده از ماسک صورت نیستند برای نمونه مبتلایان به آسمکارت‌های ویژه صادر کرده است.
سبقت شمار ماسک‌ها ازعروس‌های دریایی
سبقت شمار ماسک‌ها ازعروس‌های دریایی
​​​​​​​پاریس: با توجه به مصرف گسترده لوازم حفاظتی در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، حامیان فرانسوی محیط‌زیست، هشدار دادند که ماسک‌ها و دستکش‌ها درنهایت از دریای مدیترانه سر در آورده و ممکن است شمار ماسک‌ها بیش از عروس‌های دریایی شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​متوسط قیمت یک‌مترمربع زیربنای واحد مسکونی شهر تهران در تابستان1378 معادل یک‌میلیون و 678هزار ریال و متوسط اجاره‌‌بهای پرداختی ماهانه نیز برای یک‌مترمربع زیربنای مسکونی معادل 5558ریال بود.
بازار مجازی فیلم کن که از 22ژوئن 2تیر آغاز شده، تا 26ژوئن 6تیر با حضور بیش از 50کشور جهان برپا خواهد بود.