9
دو شنبه 20 اسفند 1397
شماره 7623
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرش قرمزی برای زنان پهن نشده است

موضوع مشارکت سیاسی زنان در ایران در 2‌‌سطح قابل بررسی است؛ سطح اول مربوط به سیاست‌ورزی در ایران و موانع آن است که هم مردان و هم زنان را شامل می‌شود.
ویژه
حضور کمرنگ بانوان در سمت‌های مدیریتی، دغدغه‌ای بود که در برنامه توسعه ششم مورد توجه قرارگرفت. بر این اساس مقرر شد.
وقتی فرماندار، حمیرا ریگی را به‌عنوان بخشدار چابهار انتخاب کرد همه این تصمیم را یک مرگ سیاسی برای او دانستند و فرماندار را ملامت کردند، اما طولی نکشید.
وقتی دنیای استارتاپ‌ها در ایران کم‌کم شکل می‌گرفت، تعداد زنان در ابتدا اندک بود اما هر روز زنان بیشتری به این اکوسیستم دیجیتال افزوده شدند.
مدرسه رفتن آرزویش بود. آرزوی هفت‌سالگی‌اش که 2سال طول کشید تا به آن برسد. مثل خیلی از دختران بلوچ برای رسیدن به کوچک‌ترین حق خود باید می‌جنگید. اما زیبا از همان کودکی سمج بود. راه یافتن به دبستان برای او تازه اول راه بود.
سال 97 سال پر باری برای فعالیت زنان در قد و قواره فرماندار بود؛ چرا که در سالی که رو به پایان است، 2زن توانستند بر صندلی فرمانداری تکیه بزنند و بمانند.
مهرماه امسال بود که برای نخستین بار یک بانو معاون شهردار پایتخت شد و کلید معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری را در این کلانشهر به‌دست گرفت.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور چگونه به‌عنوان مسئول موفق مطرح شده است؟

از هاروارد تا لاهه

درباره لعیا جنیدی که در جایگاه معاون حقوقی رئیس‌جمهور توانست پرونده‌های مهمی را به سرانجام برساند
لعیا جنیدی، چهره‌ای است که از سال 96 در قامت یک حقوقدان به کابینه دولت اضافه شد و توانست به‌عنوان معاون حقوقی حسن روحانی در دولت دوازدهم پرونده‌های مهم را در سال 97 پیگیری کند.
زنی که خانه‌اش تمام دنیاست
زنی که خانه‌اش تمام دنیاست
کمک بی‌قیدوشرط به انسان‌ها مشی اوست
«من انسانی هستم مثل شما. اگر این متن را می‌خوانید، اول می‌خواهم بگویم که دوستتان دارم. من هم مثل شما در این دنیا متولد شده‌ام و روزی به خالق‌مان بازمی‌گردم و تا زمانی که مهمان این دنیا هستم،

مثل همه، مثل هیچ‌کس

به‌نظر زنان موفق مانند مردان موفقند و دسته‌بندی موفقیت عده‌ای به 2 ساحت زن و مرد، درحالی‌که آن موفقیت افتخار و حظی عمومی است، چندان درست و به‌حق نیست.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
دی‌ماه امسال بود که در روسیه کولاک کرد. سارا خادم الشریعه‌نخستین شطرنج باز زن ایرانی امسال در مجموع، نفر اول مسابقات سریع و برق‌آسای جهان شد.
شرکت گوگل، بیست و دومین شرکت بزرگ و دومین برند ارزشمند جهان، برای حضور در کنفرانس بلک‌هت 2018- برترین کنفرانس امنیت اطلاعاتی در جهان- نماینده‌ای را معرفی کرد.
امسال برای دومین بار بود که تیم ملی فوتسال بانوان ایران با پیروزی پرگل مقابل ژاپن به قهرمانی فوتسال جام ملت‌های آسیا رسید.