• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50538
+
-

مدیریت رده‌بالای استانی چگونه به زنان رسید؟

زنان فرماندار

درباره 2مدیری که نخستین فرمانداران زن لقب گرفتند

 سال 97 سال پر باری برای فعالیت زنان در قد و قواره فرماندار بود؛ چرا که در سالی که رو به پایان است، 2زن توانستند بر صندلی فرمانداری تکیه بزنند و بمانند.

فریبا بهاری؛ نخستین فرماندار زن در لرستان

اولین روزهای زمستان 97برای خانم بهاری حکم بهار را داشت. او به‌عنوان نخستین بانوی لر توانست سمت سرپرست فرماندار دورود را به‌دست بیاورد و تاریخ 19دی 97 را به‌عنوان برگی درخشان از فعالیت‌ مدیریتی خود ثبت کند.

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، ‌باید بگوییم که اجرای قانون بازنشستگی همچون نوشدارویی برای فریبا بهاری و حضور زنان در سمت‌های مدیریتی نمایان شد. همت برای اجرای قانون بازنشستگی موجب شد تا علی کورانی‌فر- فرماندار قبلی این شهرستان-
 از سمت خود خداحافظی کند و فرصت را در اختیار فریبا بهاری قرار دهد. هر چند فریبا بهاری هنوز در مقام سرپرست فرمانداری دورود باقی مانده است اما حضور یک زن در این مقام خود جای خوشحالی دارد و می‌توان او را به‌عنوان یک زن موفق نام برد.

نادیا صداقت؛ اولین فرماندار زن در کهگیلویه

صداقت به‌خاطر سال‌ها حضور در فرمانداری دنا، توانست نخستین‌ها را به نام بانوان در استان ثبت کند. دولت یازدهم سمت نخستین معاون فرماندار زن در استان کهگیلویه و بویراحمد را به نام نادیا صداقت زد تا او پس از 18سال تلاش در فرمانداری به سمتی که تاکنون زنی از استان به آن دست نیافته بود، برسد.

او در مراسم معارفه خود قول داد تمام سعی و تلاش‌اش را در این منصب برای نمایش توانمندی زنان استان در مناصب سیاسی به‌کار گیرد تا بیش از پیش به زنان برای حضور در میادین مختلف، میدان داده شود و این انتصاب را نشانه‌ای از ایمان مسئولان استانی به کارآمدی و توانمندی زنان دانسته بود.

نشستن بر صندلی معاون فرماندار به سکوی پرشی برای صداقت تبدیل شد و او در خرداد 97 از سوی استانداری به‌عنوان نخستین فرماندار استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد. اگر بخواهیم گوشه‌چشمی به روند پیشرفت صداقت داشته باشیم باید  از 18سال پیش که او کارش را در فرمانداری شروع کرد آغاز کنیم؛ زمانی که با دیپلم و به‌عنوان ماشین‌نویس وارد فرمانداری شد. او در گذر زمان مدرک تحصیلی‌اش را ارتقا‌ داد و ابتدا به‌عنوان حسابدار و کارشناس انتخابات و بعد  به عنوان معاون سیاسی در فرمانداری مشغول به کار شد. رسیدن به این جایگاه برای صداقت کار چندان آسانی نبود، چرا که همیشه برای زنان موفق، نقش‌های دیگری همچون مادر و همسر وجود دارد که هر کدام توان بسیاری می‌طلبد. او که صاحب 2 دختر و یک پسر است، با وجود این، تحصیل و کار را ادامه داد و توانست نخستین فرماندار زن را به نام خود در استان کهگیلویه و بویراحمد بزند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید