9
چهار شنبه 10 بهمن 1397
شماره 7592
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جدایی رؤیایی که تعبیر شد

ما می‌توانیم برای همه با افتخار تعریف کنیم که در آن اسفندماه پرسوز سال 90 با اصغر قهرمان جهان شدیم. ما آن لحظه تاریخی را به چشم دیدیم و مانند فیلم‌های کلاسیک با پایان خوش قهقهه زدیم.
ویژه
هر از چندی، ماجرای جریمه‌ها و افزایش آنها خبرساز می‌شود. و البته چون به عموم مردم مربوط است.
«مسلم است من یک پرسوناژ تاریخی هستم. هیچ اسمش ‌گنده‌گویی نیست. من برای این آب و خاک یک پرسوناژ تاریخی هستم».
دهه90 شمسی، آغاز پایان‌ها و شروع‌های بسیاری‌ است. این شروع و پایان، هم به جان زندگی بسیاری می‌افتد و هم به جان هنر بسیاری دیگر و رستگارتر آن که زندگی‌اش به پایان برسد.
سال90 بود که کمیته ویژه‌ای برای شناسایی خانه‌های خالی تشکیل شد تا واحدهای خالی در اختیار اجاره‌نشین‌ها قرار بگیرد. 7سال پیش بود.
استعفا کردند، تنها ساعاتی بعد از بازگشت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت، از سفر خارجی‌اش، در مهر‌ماه سال 90؛ سرانجام مدیران عامل بانک ملی و صادرات به‌عنوان نخستین قربانیان پرونده.
اهلا و سهلا - محمود بهمنی که می‌تواند با اختلاف، لقب بی‌خیال‌ترین رئیس‌کل بانک مرکزی تمام تاریخ در ایران، منطقه و جهان را کسب کند.

تکرار تاریخ؛ حمله به سفارت

حادثه حمله به سفارت در 40 سال گذشته در شکل‌های مختلف تکرار شده است. سال90 یکی از نمونه‌های تکرار حمله به سفارت بود
7سال از حمله پرهزینه به سفارت انگلیس گذشته است؛ پرونده‌ای که با وجود عادی‌شدن روابط دو کشور هنوز باز است و بر روابط ایران و غرب سایه سنگینی دارد.
رؤیای ویلانشینی ایرانیان

رؤیای ویلانشینی ایرانیان

در سال 1390دولت، طرح اهدای هزار متر زمین به هر خانوار را برای ساخت باغ ویلا به‌طور جدی مطرح کرد
ماجرای ساخت باغ‌شهرها در ایران به دولت نهم بازمی‌گردد؛ طرحی که بعضی‌ها از آن با عنوان «شگفت‌انگیز» و بعضی‌ها با عنوان طرحی «ناممکن» نام می‌بردند.
تلفنچی آقای نخست‌وزیر
تلفنچی آقای نخست‌وزیر
خشنودیان تلفنچی نخست‌وزیری به خیال خود یک روز عادی کاری را آغاز کرده است.

یارانه بگیرهای ثروتمند

کمتر از یک سال از عمر هدفمندی یارانه نگذشته بود که دولت تصمیم به اصلاح در شیوه اجرای این قانون گرفت.

قطعاتی از وقایع سال90

روز درختکاری   عکس:   پایگاه اطلاع‌رسانی  مقام معظم رهبری
PDF درنگ
کوتاه درنگ
فروردین: رهبر انقلاب سال1390را سال «جهاد اقتصادی» نامیدند. حمید بقایی از طرف احمدی‌نژاد به سمت معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری منصوب و به این ترتیب بقایی به مسئولان چند‌شغله دولت اضافه شد.
رضا امیرخانی نامی‌است جدی در ادبیات داستانی. نه به‌خاطر عقاید سیاسی‌اش، که بابت استمرار و حضورش میان دیگران در نوشتن. او هراسی از اعلام صریح مواضعش نداشته.
چرا مسعود کیمیایی در انتهای دهه80 فیلمی ساخت که داستانش در دهه50 می‌گذشت؟ فیلمسازی که با همه تعلق خاطرش به گذشته، معمولا فیلمساز روز بوده.