13
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
شماره 7377
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زیاده‌روی در توسعه شهری

یادداشت
دیوید هاروی در کتاب ارزشمندش با عنوان «معمای سرمایه» از بحران اقتصادی سال 98-1997 در جنوب شرق آسیا به‌عنوان بحران «زیاده‌روی در توسعه شهری» نام می‌برد؛ بحرانی که اقتصادهای بزرگ جهان را به چالشی جدی کشید و یک دهه بعد اقتصاد سرمایه‌داری را به زمین زد.
ویژه
سرنوشت در روستاها، تابع تقدیر و اسیر حوادث باد و باران بود؛ یعنی اگر باران می‌بارید، ما نان می‌خوردیم و درختان‌مان گل می‌داد
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است: شورای‌عالی تأمین اجتماعی باید تشکیل شود تا کارگران و کارفرمایان بر فعالیت این سازمان نظارت داشته باشند.
گفت‌وگو درباره موفقیت، چنان باب میل جامعه ایرانی و البته بیشتر جوامع دیگر شده که حتی برای خودش، ادبیات، فرهنگ و اقتصاد خاصی هم ایجاد کرده است.
موفقیت
زندگی از زمان تشکیل شده و زمان، غیرقابل بازگشت است.
بررسی تعدادی از گودال‌های بزرگ تهران که بلاتکلیف مانده‌اند

گودهایی خطرناک زیر پای شهر

از آن بالا که نگاه می‌کنی سرت گیج می‌رود. گاهی در ذهنت پارادوکس ایجاد می‌کند و سؤالات گوناگون؛ چطور ایجاد شده؟ می‌خواهند با آن چه‌کار کنند؟ با این بزرگی، خطری ندارد و آسیبی به اطرافش نمی‌رساند؟ خدا کند نشکند و فرونریزد. ترسناک است!
نمی‌دانیم چه صنعتی را کجا راه‌اندازی کنیم

نمی‌دانیم چه صنعتی را کجا راه‌اندازی کنیم

محمدشریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت چالش مکان‌یابی و انتخاب نادرست صنایع را مطرح کرده است
انجام مطالعات امکان‌سنجی، جانمایی درست، انتخاب نوع صنایع مطابق با ظرفیت‌‌ و توانمندی‌های موجود، توجه به تأمین سریع مواد اولیه تولید و بازارهای فروش، شرایط اقلیمی، میزان آلایندگی هوا، تأمین آب مورد نیاز به‌خصوص در صنایع آب‌بر و... رویکردی است
از قدرت یادگیری تا قدرت اطلاعات
از قدرت یادگیری تا قدرت اطلاعات
امروزه دنیای ما، دنیای اطلاعات و قدرت استفاده از این اطلاعات است.
ایلام
ایلام به عنوان کم‌جمعیت‌ترین استان کشور در حالی هم‌چنان به دنبال رفع مشکل بیکاری است که به نظر مدیران استان هنوز نتوانسته‌اند دلایل اصلی کاهش تدریجی بسیار اندک این نرخ و البته افزایش‌های فصلی را تحلیل کنند.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
در حوالی روستای تاش شاهرود، قله‌ای نیمه‌جان به نام شاهوار ایستاده است.