20
چهار شنبه 12 شهریور 1399
شماره 8027
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

لذت گمشده فوتبال

رفتارهای عجیب سرمربیان پرسپولیس و استقلال، بعد از دربی هفته گذشته نشانه‌ای است آشکار از فضای غیرحرفه‌ای فوتبال ایران
نقد و نظر
یک‌طرف ماجرا یحیی گل‌محمدی ایستاده است؛ بزرگ‌ترین عامل شکست پرسپولیس برابر استقلالی که ابزاری برای بردن دربی نداشت ولی یحیی سخاوتمندانه این ابزار را در اختیارش گذاشت؛ از ترکیب اولیه اشتباه تا بازی‌دادن به بازیکنی که هفته پیش و در دیدار برابر سایپای قعر‌نشین همه دیدند چقدر از آمادگی به دور است، همه جز سرمربی پرسپولیس که نه‌تنها بازی‌اش داد و تیمش را 10نفره کرد که پشت ضربه پنالتی هم فرستادش تا آن ضربه عجیب را به توپ بزند و کار را تمام کند.
ویژه
​​​​​​​دولت آلمان یک بودجه حمایتی 20میلیون یورویی به برخی بخش‌های صنعت کتاب برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده که بین ناشران و کتابفروشی‌ها برای حمایت از آثار جدید و نیز بهبود خدمات آنلاین توزیع خواهد شد.
اختلالات یادگیری، اختلالاتی هستند که کودک به‌رغم داشتن هوش خوب و فراهم بودن فرصت‌های یادگیری مناسب، در زمینه کسب یکی از مهارت‌های خواندن، نوشتن، ریاضی یا همه آنها دچار مشکلی است که تقریباً در 10درصد کودکان دیده می‌شود.
فردا، 7روز از به خاک سپردن پیکر حاج‌‌محمدمهدی کرباسچی می‌گذرد.
طرح روز
​​​​​​​کیپ‌تاون: مردی 68 ساله در آفریقای جنوبی که سال‌ها از 2شیر ماده نگهداری می‌کرد پس از باز کردن قفس آنها مورد حمله شیر‌ها قرار گرفت و جان‌باخت.
​​​​​​​کرالای: هتل مجلل آودا در هندوستان پس از کاهش چشمگیر شمار مسافران، استخر‌های هتل را تبدیل به استخر پرورش ماهی کرد.

عکس روز

عکس روز
6سال عکاسی از پیشانی

6سال عکاسی از پیشانی

​​​​​​​آتن: مردی یونانی که در 6 سال گذشته فقط از پیشانی خودش در پس‌زمینه‌های گوناگون عکس گرفته بسیاری را در فضای مجازی کنجکاو کرده بود.
معلم‌هایی که تقلب کردند
معلم‌هایی که تقلب کردند
​​​​​​​مکزیکوسیتی: چند داوطلب زن که قصد داشتند در آزمون گزینش معلم‌های یک مدرسه شرکت کنند برای تقلب دستگیر و جریمه شدند.
دانستنی‌ها
​​​​​​​ناسا قصد دارد با ساخت یک زیردریایی ویژه دریاهای سطح قمر تیتان سیاره زحل را کاوش کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​کتاب «از وقتی که تو رفتی...» نوشته پرویز دوائی به‌تازگی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.
​​​​​​​تیم ملی فوتبال کشورمان به‌دلیل نداشتن یک بازیکن بزرگ در میانه میدان که بتواند ارتباط 3خط اصلی را به‌درستی برقرار کند در مقابل اتریش تن به شکست سنگین 5 بر یک داد تا در آستانه جام‌ملت‌های آسیا واقعیت‌های موجود در این تیم بیشتر آشکار شود.
سنگی را اگر به رودخانه‌ای بیندازی، چندان تأثیری ندارد.