• پنج شنبه 8 آبان 1399
  • الْخَمِيس 12 ربیع الاول 1442
  • 2020 Oct 29
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98567
+
-

چند نکته حیاتی برای پشت‌میزنشین‌ها

تابه حال به موضوع نحوه نشستن صحیح فکر کرده‌اید؟ اصلاً این موضوع جایی در ذهن شما داشته است و تصوری درباره اهمیت این موضوع داشته‌اید؟ بد نیست بدانید که صحیح‌نشستن، به اندازه تغذیه مناسب، ورزش و نکشیدن سیگار در سلامت افراد اثر دارد و سبب می‌شود کارهای روزمره با استرس کمتر، سلامتی بیشتر و کارایی بالاتر به انجام برسد. با درست‌نشستن عملکرد دستگاه عصبی، گوارش، رباط‌ها و استخوان‌ها بهبود می‌یابد و از سایش بیش از اندازه آنها در طول زمان جلوگیری می‌شود.

انتخاب صندلی مناسب
در درجه اول انتخاب صندلی بسیار مهم است. توصیه می‌شود همواره روی صندلی و نه روی زمین بنشینید. کسانی که مشکل زانو و درد مفاصل دارند، اگر ناچار به نشستن روی زمین هستند نباید به هیچ عنوان چهارزانو بنشینند. این افراد باید پاهای خود را دراز کنند تا از واردشدن فشار به مفاصلشان جلوگیری شود. در مجموع نشستن روی زمین به هیچ گروهی از افراد توصیه نمی‌شود و بهتراست افراد روی صندلی مناسب خود بنشینند.

ویژگی‌های صندلی مناسب 
برای نشستن روی صندلی باید صندلی مناسبی انتخاب کرد. برای انتخاب صندلی مناسب نباید تنها به شکل، رنگ و ظواهر دیگر صندلی توجه شود. یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای خرید یک صندلی مناسب این است که صندلی را متناسب با قد و قواره خودمان تهیه کنیم و قسمت نشیمنگاه آن متناسب با وزن ما باشد. ارتفاع صندلی باید در حدی باشد که پاهای ما بدون فشار روی زمین قرار گیرد؛ به این معنی که هنگام نشستن روی صندلی، باید نشیمنگاه درست در انتهای پشتی صندلی قرار گیرد و و زانوها به شکل 90درجه خم باشد. ارتفاع صندلی نیز به‌گونه‌ای باشد که کف پاشنه پا به راحتی روی زمین قرار گیرد.

ابزار کمکی یادتان نرود 
کسانی که در محل کار حضور دارند و ساعت‌های متمادی روی صندلی می‌نشینند، باید وسواس بیشتری در انتخاب صندلی مناسب خود داشته باشند. نشستن متمادی روی صندلی نامناسب می‌تواند مشکلات عضلانی و اسکلتی ایجاد کند. ممکن است افراد بگویند صندلی‌هایی که در اختیار آنها قرار دارد ارتفاع بالایی دارد و پاهای آنها به زمین نمی‌رسد؛ چرا که درصورت کم‌کردن ارتفاع صندلی امکان کار با رایانه و تسلط بر آن را از دست می‌دهند. در چنین مواقعی پیشنهاد می‌شود از ابزارهای کمکی مانند زیرپایی که دردسترس همه قرار دارد استفاده شود. در چنین شرایطی باید کف پا روی زیرپایی قرار گیرد و از معلق‌کردن پا در فضا خودداری کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید