• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68667
+
-

معلمان حق‌التدریس بوشهری استخدام می‌شوند

خبرخوان
معلمان حق‌التدریس بوشهری استخدام می‌شوند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی معلمان حق‌التدریسی تا سال ۱۴۰۰ به صورت پیمانی یا رسمی طبق مجوز سازمان اداری و استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

 به گزارش تسنیم، «غلامحسین حسینی» در جمع معلمان حق‌التدریسی بوشهر با بیان این‌که معلمان حق‌التدریسی همچون معلمان رسمی لباس مقدس معلمی بر تن دارند و در جبهه تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند اظهار کرد: در مدارس و کار آموزشی هیچ تفاوتی بین معلمان حق‌التدریسی و رسمی وجود ندارد. 

وی با اشاره به این‌که تلاش آموزش و پرورش متاثر از نگاه دولت به جذب نیروی حق‌التدریسی است گفت: پیگیری وزارت آموزش و پرورش و وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی در حوزه معلمان حق‌التدریسی سبب پیشبرد و برون‌داد مثبت شده است. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به تکلیف و پیگیری مسئولان استانی در قبال تعهد و دلسوزی معلمان حق‌التدریسی اشاره کرد و افزود: استان بوشهر به خدمت، تخصص و تعهد معلمان حق‌التدریسی نیاز دارد و در همین زمینه، استاندار و نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان با جدیت پیگیر تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی هستند. 

حسینی با تاکید بر این‌که حضور معلمان حق‌التدریسی با اطمینان و آرامش در کلاس‌های درس سبب تحقق اهداف تربیتی فرزندان این مرز و بوم است خاطرنشان کرد: تلاش معلمان بدون شک محصول انگیزه است و باید انگیزه لازم برای این گروه از معلمان زحمتکش تامین شود. وی توجه مجلس و دولت طی 3 سال اخیر به تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: طبق برنامه ششم و تا پایان سال1400 دولت موظف است همکاران حق‌التدریسی را به صورت پیمانی یا رسمی طبق مجوز سازمان اداری و استخدامی جذب کند. 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این‌که بخش‌نامه‌ای از طرف وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی به استان‌ها ابلاغ نشده است خاطرنشان کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که تعدادی از همکاران حق‌التدریسی طی این 2 سال جذب می‌شوند که برای پذیرش آن یک آزمون مد نظر است و قبولی در این آزمون شرط لازم است. 

حسینی با اشاره به فعالیت بیش از ‌هزار معلم حق‌التدریسی در استان بوشهر بیان کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر حدود ‌هزار و 50 معلم حق‌التدریسی دارد که با توجه به کمبود نیروی انسانی در سال‌های آتی خواهان جذب همه این تعداد معلمان حق‌التدریسی است. 

در این نشست مشاور عالی معاون پارلمانی وزارت آموزش وپرورش نیز در ارتباط تلفنی و صحبت با معلمان مزبور گفت: وزارت به‌سرعت و با جدیت پیگیر جذب نیروهای حق‌التدریسی، پیش‌دبستانی، نهضتی و سرباز-معلم‌هاست و حتی سعی دارد بیشتر از آن چیزی که در بودجه پیش‌بینی شده است نیرو جذب کند. زمانی قول پیگیری مستمر مجموعه معاونت پارلمانی وزارت در موضوع جذب نیروها را داد و خاطرنشان کرد: برای کمک به جذب نیروهای حق‌التدریسی، مجموعه معاونت پارلمانی وزارت هفته‌ای 2 بار در کمیسیون مجلس حاضر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید