• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 9 خرداد 1398
کد مطلب : 57342
+
-

استقلال در انتظار تصمیم است0راماچونی

استقلال در انتظار تصمیم است0راماچونی

امیرحسین فتحی و علی خطیر بعد از مذاکره با آندره‌آ استراماچونی، سرانجام به ایران برگشتند و حالا قرار است به‌زودی تکلیف نیمکت آبی‌های تهران هم مشخص شود. رسانه رسمی باشگاه استقلال هم در یک بیانیه با اشاره به مذاکره‌ای که 4 ساعت به طول انجامید، اعلام کرد که استراماچونی تا شنبه جواب نهایی را به مسئولان استقلال اعلام خواهد کرد. با این حال، آخرین گمانه‌زنی حاکی از آن است که باشگاه استقلال و این سرمربی جوان ایتالیایی بر سر جزئیات هم به توافق رسیده‌اند و امضای قرارداد با این سرمربی تقریبا قطعی است. فتحی قرار است در جلسه با هیات مدیره جزئیات توافق‌شده را به اعضای هیات مدیره اعلام کند. او پیش از این موافقت کمیته فنی را نیز کسب کرده بود و شنبه باید منتظر رونمایی از قرارداد استقلال و استراماچونی باشیم تا آبی‌های تهرانی در فاصله نزدیک به 60 روز تا شروع لیگ برتر، سرمربی جدید خود را بشناسند.
این سرمربی ایتالیایی اگر روز شنبه قرارداد خود را با استقلال امضا کند، 60 روز تا شروع لیگ فرصت دارد و باید در این فرصت نزدیک به دوماهه، کار برای ساخت تیمی جدید در سرزمینی تازه را آغاز کند. آبی‌ها برای پیش‌فصل خود نیاز به 7 تا 8 هفته تمرین دارند و به این ترتیب استراماچونی برای شروع تمرینات و انتخاب بازیکنان برای اول فصل کمتر از 2هفته فرصت دارد تا به این ترتیب این چهره جوان ایتالیایی در اولین گام با مشکل کمبود وقت رو‌به‌رو باشد.
2سایت مدیا ست و گل یک روز بعد از آنکه باشگاه استقلال رسما مذاکرات خود را با این سرمربی تایید کرد، نوشتند که استراماچونی با مدیران استقلال در ترکیه ملاقات کرده است. بر اساس ادعای این دو رسانه، باشگاه استقلال به این سرمربی ایتالیایی پیشنهاد قراردادی به مدت 3 سال داده و قصد دارد تا این سرمربی جوان را برای 3‌فصل آینده در اختیار داشته باشد. البته این قرارداد قطعا مشروط خواهد بود و بند‌های متعددی دارد که فعلا بخشی از آن منتشر نشده است. سایت گل در پایان مطلبی که پیرامون ملاقات مدیران استقلال و استراماچونی منتشر کرده، با تردید درباره تصمیم این مربی صحبت کرده و با ذکر این سوال که آیا استراماچونی به این پیشنهاد پاسخ مثبت می‌دهد، این خبر را جمع‌بندی کرده است.
بعد از جدایی تلخ از اینتر، استراماچونی در سال‌های اخیر انتخاب‌های عجیب و تقریبا ناموفقی داشت. یک سال ناموفق در اودینزه و کسب رتبه شانزدهم در سری آ باعث شد دیگر در سرزمین چکمه‌ای کسی به دنبال استراماچونی نباشد و او برای ادامه فعالیت خود راهی دیگر کشورهای کم‌نام‌و‌نشان‌تر اروپایی شد. در سال 2015، استرا با قراردادی یک‌سال‌و‌نیمه هدایت پاناتینایکوس یونان را بر عهده گرفت اما دوران حضور وی در این کشور نیز نافرجام بود و علی‌رغم کسب رتبه دوم در لیگ یونان، ماموریت او در این کشور نیز خیلی زود به اتمام رسید.با پذیرش هدایت اسپارتاپراگ، وی توفیق چندانی در جمهوری چک نیز نداشت و حذف از لیگ اروپا و جام حذفی در نهایت باعث شد در مارس سال 2018 و در شرایطی که تیمش در رتبه پنجم جدول قرار داشت، بعد از تساوی 1-1 برابر تیم ده‌نفره برنو از کار برکنار‌ و استراماچونی از پراگ نیز اخراج شد و راه خانه را در پیش گرفت. حالا به نظر می‌رسد او انتخاب اول استقلال برای فصل بعد باشد
  ماجدی علیه فتحی و خطیر: استراماچونی را قبول ندارم!
میرشاد ماجدی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال روز گذشته در مصاحبه با فارس حرف‌های جالبی درخصوص روند انتخاب سرمربی جدید استقلال انجام داد. ماجدی درخصوص اینکه در نشست هیأت مدیره مقرر شد خودش و خطیر نماینده تام‌الاختیار باشگاه استقلال در مذاکره با مربی خارجی باشند گفت: «در نشست هیأت مدیره این مسئولیت به من و معاون باشگاه استقلال با هماهنگی کمیته فنی محول شد اما روی این موضوع بحث دارم.اعضای هیأت مدیره در آن جلسه‌ای که آقای خلیل‌زاده اشاره کرده است مقرر کردند که مربی تیم براساس تفاهم و توافق انتخاب شود اما تفاهمی در این‌باره وجود نداشت! مدیرعامل باشگاه و معاون او فقط یک اسم به نام استراماچونی آوردند و روی میز گذاشتند و تأکید کردند که من به همراه آنها به ترکیه بروم و قرارداد را امضا کنم اما من گفتم این موضوع را نمی‌پذیرم چون قرار بود رزومه چند سرمربی بررسی شود و بعد به یک اسم واحد برسیم.»
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال تأکید کرد: «من که نه در پیدا کردن این مربی نقش داشتم و نه تحقیقی در مورد او کرده بودم چرا باید به ترکیه برای امضای قرارداد می‌رفتم؟ دوستان یک اسم آوردند و روی میز گذاشتند و گفتند با همین مربی ببندیم! به من گفتند استراماچونی مربی خوبی است ولی من گفتم این نظر شماست! من او را قبول ندارم. به همین‌خاطر است که گفتم من از عقد قرارداد با این مربی نه خبری دارم و نه می‌دانم که مدیران باشگاه به ترکیه رفته‌اند. از آنجا که از هیچ‌کدام از مباحث روند انتخاب سرمربی خارجی استقلال خبری نداشتم به همین دلیل برای امضای قرارداد راهی ترکیه نشدم.»
  استراماچونی گزینه جدید جنوا
روز گذشته سایت کالچو میرکاتو ایتالیا خبر داد که آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق اینتر گزینه جانشینی چزاره پراندلی در روی نیمکت جنوا شد. پیش از این نیز رسانه‌های ترکیه مدعی شده بودند که تیم باشاک شهیر به‌دنبال این سرمربی ایتالیایی است اما این خبر بلافاصله از سوی باشگاه ترکیه‌ای تکذیب شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :