• چهار شنبه 7 آبان 1399
  • الأرْبِعَاء 11 ربیع الاول 1442
  • 2020 Oct 28
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56322
+
-

چیدمان سفره سحری

سلامت
چیدمان سفره سحری


اختلاف‌نظر‌ها درباره وعده سحری باعث شده برخی از روزه‌دار‌ها درباره چیدمان سفره سحری خود به‌اصطلاح دو به شک باشند. خبرگزاری مهر با یک متخصص تغذیه در این‌باره گفت‌وگو کرده تا شبهه‌ای در این‌باره باقی نماند. به‌گفته این متخصص تغذیه برای وعده سحر 2گستره از افراد داریم؛ دسته اول افرادی هستند که در طول روز ضعف کرده و بسیار گرسنه می‌شوند؛ این افراد باید در سحری به‌جای مصرف مواد قندی بیشتر مواد پروتئینی ازجمله گوشت، مرغ و ماهی  مصرف کنند. اما افرادی که بیشتر در طول روز تشنه می‌شوند باید به جای مواد پروتئینی از چربی‌ها و نشاسته‌ها مانند نان، برنج و ماکارونی استفاده کنند. وعده سحری باید یک وعده کامل باشد. این تصور که برخی روزه را بدون سحری گرفته یا چندین لقمه نان و خرما می‌خورند، اشتباه است زیرا سحری باید یک وعده کامل غذایی باشد که تمام مواد مورد نیاز بدن را تأمین کند. روزه‌دار‌ها موادی ازجمله گوشت، مرغ، ماهی، نشاسته، سبزی، سالاد بدون سس، میوه، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ را در وعده سحری جای دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید