• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3692
+
-

شناسایی 243ساختمان شبیه پلاسکو در تهران

«سازمان آتش‌نشانی با همکاری شهرداری و قوه‌قضاییه 7300ساختمان پرخطر در پایتخت را شناسایی کرده که 243ساختمان در شرایطی شبیه پلاسکو قرار دارند.» این جملات را مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران روز گذشته در حالی به زبان آورد که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود تا پاسخگوی سؤالات آنها باشد.

به گزارش همشهری، مهدی داوری از ارسال اخطاریه‌هایی به ساختمان‌های شناسایی شده خبر داد و گفت: یکی از وظایف آتش‌نشانی آشنا کردن شهروندان با موارد ایمنی است و به همین دلیل سازمان آتش‌نشانی، نظام بازرسی ایمنی از تمامی اماکن و فضاهای ورزشی و فرهنگی شهر تهران را آغاز خواهد کرد. به‌گفته وی، اگر مدیران یا صاحبان ساختمان‌های پرخطر به این اخطاریه‌ها توجه نکنند، در نهایت با همکاری قوه‌قضاییه ساختمان پلمب می‌شود و تا‌کنون نیز 7ساختمان نا‌ایمن پلمب شده است. داوری گفت: باید ایمنی را در سطح شهر افزایش دهیم تا در زمان وقوع هر حادثه‌ای بتوانیم سربلند بیرون بیاییم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران از بالا بردن سطح تجهیزات آتش‌نشانی نیز خبر داد و گفت: تا هفته آینده 2 دستگاه نردبان 56و 64متری در اختیار آتش‌نشانی قرار خواهد گرفت و در سال آینده نیز 19دستگاه دیگر از همین نردبان‌ها وارد ناوگان آتش‌نشانی خواهد شد.

وی پایداری وایمنی شهر را اصلی‌ترین برنامه آتش‌نشانی در سال آینده عنوان کرد و گفت: ساختمان‌های مناطق 11و 12در اولویت بازرسی‌های ما قرار دارند و در تلاش هستیم سایر مناطق استان تهران که همانند مناطق 11و 12 از پراکندگی برخوردار هستند را نیز مورد بررسی قرار دهیم. این در حالی است که برخی ساختمان‌ها به‌صورت داوطلب برای ایمنی اقدام کرده‌اند.

داوری درباره وضعیت بازار تهران نیز گفت: ما در بازار با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. این منطقه پتانسیل خطر زیادی دارد و وضعیت نامناسب سیم‌کشی‌های برق، بیشترین علت وقوع حادثه بوده که با هیأت امنای بازار در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم قدم‌های خوبی را در راستای ایمن‌سازی بازار تهران برداریم. وی با اشاره به زلزله ملارد در‌ماه گذشته اظهار داشت: این مسئله نگرانی‌های زیادی برای مردم به‌وجود آورده و ما اعلام می‌کنیم که آتش‌نشانی تهران با وجود 130ایستگاه، آمادگی ارائه خدمات در زمان بحران را دارد. حدود 37هزار آتش‌نشان داوطلب را آموزش داده‌ایم تا بتوانیم علاوه بر نیروی سازمان هنگام بحران از نیروهای داوطلب آموزش‌دیده نیز بهره ببریم..

این خبر را به اشتراک بگذارید