• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3683
+
-

صدور کیفرخواست در 2پرونده اسیدپاشی و آدم‌ربایی

اسیدپاشی
صدور کیفرخواست در 2پرونده اسیدپاشی و آدم‌ربایی

تحقیقات قضایی در دو پرونده جنجالی اسیدپاشی به روی 14نفر در جنوب پایتخت و آدم‌ربایی 300میلیونی که گروگان آن سه‌روز در چاه متروکه زندانی بود، تکمیل و به صدور کیفرخواست منجر شد.

به گزارش همشهری، حادثه اسیدپاشی، ‌خرداد‌ماه امسال رخ داد. ماجرا از این قرار بود که اعضای دو خانواده در پارک فداییان اسلام، سرگرم بازی والیبال بودند که متوجه نگاه مردی 40ساله شدند. آنها به او تذکر دادند و گفتند که هرچه سریع‌تر آنجا را ترک کند و به گوشه دیگری از پارک برود. مرد جوان اما توجهی نکرد و پس از آن بود که بین مرد جوان و اعضای 2خانواده درگیری شروع شد. در این میان مرد جوان از ناحیه ابرو زخمی شد و آنجا را ترک کرد. این اما پایان ماجرا نبود چرا که وی به خانه‌اش که در همان حوالی بود رفت و یک ساعت بعد با ظرفی پر از اسید برگشت. او با دیدن چند زن و کودک در پارک دست به اقدامی هولناک زده و شروع به اسیدپاشی به آنها کرد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که 14نفر در این حادثه که زن و کودک بودند مصدوم شده که برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

 خوشبختانه تمامی مصدومان که به‌صورت سطحی آسیب دیده بودند ساعتی بعد از بیمارستان مرخص شدند. از سوی دیگر کارآگاهان در کمتر از یک ساعت مرد اسیدپاش را که 40ساله بود به دام انداختند. در تحقیقات بیشتر مشخص شد که مرد اسیدپاش پس از بازگشت به پارک، خانواده‌هایی که با آنها درگیر شده بود را اشتباه گرفته است؛ چرا که در فاصله‌ای که او به خانه برگشته و اسید تهیه کرده بود، آنها از پارک رفته بودند و او افراد دیگری را به اشتباه قربانی نقشه انتقام‌جویانه خود کرد.

مرد اسیدپاش در تحقیقات گفت: با موتور کار می‌کنم و شب حادثه حوالی بوستان فداییان اسلام بودم که به‌دلیل تشنگی به سمت آبخوری پارک رفتم که در همان موقع ماموری به سمتم آمد. به من مشکوک شده و در خواست مدارک کرد. هیچ مدارکی نداشتم به همین دلیل موتورم توقیف شد. در همین حین متوجه یک خانواده شدم که مشغول بازی والیبال بودند. تعدادشان 20نفر بود و نمی‌دانم چه شد که با دیدن این همه جمعیت در آن زمین کوچک خنده‌ام گرفت و به آنها متلک پراندم. به آنها گفتم تعدادتان کم است چند نفر دیگر هم اضافه کنید. نمی‌دانستم همین موضوع باعث دعوا می‌شود. وی ادامه داد: ناگهان مردی ازمیان جمعیتی که والیبال بازی می‌کردند، به سمتم آمد و ضربه‌ای به‌صورتم زد که باعث زخمی شدن ابرویم شد. همین باعث شد که از او کینه به دل بگیرم. نتوانستم خشم خود را کنترل کنم، برای همین نقشه انتقام‌جویی کشیدم. به خانه‌ام رفتم و مایع لوله بازکنی را برداشتم و هدفم این بود که اسید را به روی خودروی آن مرد بپاشم. وقتی به پارک رسیدم به سمت خودروی پژو 405اسید پاشیدم، تصور می‌‌کردم خودرو متعلق به آن مرد است. پس از آن هم فرار کردم و اصلا خبر نداشتم که به کسی آسیب رسیده است.

با تکمیل تحقیقات در این پرونده، قاضی دشتبان بازپرس جنایی تهران، ‌کیفرخواست در پرونده را صادر کرد و متهم به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران به اتهام اسیدپاشی به روی 14نفر محاکمه خواهد شد.

نجات گروگان از اعماق چاه

دومین پرونده‌ای که صبح دیروز به صدور کیفرخواست منجر شد مربوط به حادثه ربودن پسر جوانی بود که آدم ربایان، 3روز او را در چاه زندانی کرده بودند اما گروگان به طرز معجزه آسایی نجات پیدا کرد. تحقیقات در این پرونده از خرداد‌ماه امسال با شکایت خانواده‌ای در اداره آگاهی تهران شروع شد. آنها می‌گفتند، پسرشان را ربوده‌اند و برای آزادی او درخواست 300میلیون تومان پول کرده‌اند. درحالی‌که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت کمی آن‌طرف‌تر در شهرستان دماوند زمانی که مردی در حال عبور از کنار چاهی بود صدای ناله‌ای به گوشش رسید و هنگامی که نزدیک دهانه چاه شد، متوجه شد پسری داخل آن است. به این ترتیب پسرجوان که راننده یک شرکت مسافربری بود، از داخل چاه نجات پیدا کرده و در تحقیقات گفت: چند روز پیش دو مرد افغان و دو ایرانی، به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شدند و ازمن خواستند به دماوند برویم. اما وقتی به محل رسیدیم، مردان ناشناس، موبایل و سوئیچ ماشینم را گرفته و مرا داخل چاه انداختند. آنها هرروز به سراغم می‌آمدند و مقداری آب و غذا به من می‌دادند و می‌گفتند تا زمانی که 300میلیون تومان پول را از خانواده‌ام نگیرند رهایم نمی‌کنند. پس از اظهارات شاکی، مأموران تحقیقات خود را آغاز کرده و دو‌نفر از متهمان را شناسایی و دستگیر کردند. آنها اعتراف کردند که به‌خاطر پول، ‌نقشه گروگانگیری و اخاذی 300میلیونی را طراحی کردند اما در نقشه خود ناکام ماندند. پس از تکمیل تحقیقات از این دو متهم، ‌قاضی بخشوده بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران درحالی کیفرخواست در پرونده را صادر کرد و پرونده را به دادگاه کیفری فرستاد که تلاش برای بازداشت دو متهم فراری دیگر این پرونده همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید