• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3673
+
-

شستن ظرف‌ها جنایت آفرید

قتل
شستن ظرف‌ها جنایت آفرید

تمیز کردن ظرف‌های غذا، علت درگیری چند کارگر در اتاقک نگهبانی بود که به جنایت منجر شد. به گزارش همشهری، شامگاه هشتم آذرماه امسال یک درگیری در برج‌های دو‌قلوی در حال ساخت  در میدان المپیک تهران به پلیس گزارش شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد یکی از کارگران تاسیساتی ساختمان به نام مسلم 38ساله در جریان یک درگیری دسته جمعی در اتاقک نگهبانی با ضربات چاقو به قتل رسیده است. در چنین شرایطی ماجرا به قاضی دشتبان بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او به همراه تیم تجسس در محل جنایت حاضر شدند. در تحقیق از شاهدان مشخص شد که قاتل هم یکی از کارگران ساختمانی به نام علی بوده که پس از درگیری متواری شده است. یکی از شاهدان در تحقیقات گفت: درگیری به‌خاطر تمیز کردن ظرف‌های غذا رخ داد. لحظاتی پیش از درگیری، ‌علی (قاتل) قصد تهیه شام داشت و از کارگران دیگر درخواست کرد که ظرف‌ها را بشویند. اما آن روز نوبت علی بود تا شام بپزد و خودش باید ظرف‌ها رامی‌شست. به همین دلیل کسی به کمک او نرفت. پس از آن علی به سراغ کوچک‌ترین کارگر در اتاقک نگهبانی به نام عباس 17ساله رفت تا او را مجبور به شستن ظرف‌ها کند اما عباس هم زیر بار نرفت. همین موضوع آغاز درگیری علی با کارگر نوجوان شد. ما که شاهد ماجرا بودیم به طرفداری از عباس پرداختیم و درگیری شدت پیدا کرد تا جایی که علی چاقویی برداشت و به سمت ما هجوم آورد و با چاقو ضرباتی به مسلم (مقتول) زد و بعد فرار کرد.

با انجام تحقیقات مشخص شد که متهم، تهران را ترک کرده و خانواده‌اش نیز اطلاعی از مخفیگاه وی ندارند. مدتی بعد مشخص شد که متهم فراری با هویت جعلی در یک کمپ ترک اعتیاد در شیراز بستری شده است. همین کافی بود تا مأموران با نیابت قضایی راهی شیراز شوند و او را دستگیر کنند. متهم در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و چنین گفت: پس از جنایت به‌سرعت از تهران خارج شدم و به جنوب کشور رفتم. مدتی در اهواز بودم و چون جایی نداشتم کارتن خواب و معتاد به شیشه شدم.  پس از آن به شیراز رفتم و با سرقت از ساختمان‌های نیمه‌ساز، هزینه موادمخدر خود را تأمین می‌کردم تا اینکه برای ترک شیشه به کمپ رفتم و بعد  دستگیر شدم.

به گفته سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، متهم با قرار بازداشت موقت و برای  انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید