• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36573
+
-

نفوذ بیمه با استارتاپ‌ها

چهره روز
نفوذ بیمه با استارتاپ‌ها

غلامرضا سلیمانی، رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به فعالیت 10استارتاپ در صنعت بیمه، ابراز امیدواری کرده که در نتیجه تفاهمنامه جدید با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، چتر بیمه در کشور گسترش یابد و ضریب نفوذ بیمه با فعالیت استارتاپ‌ها افزایش یابد.

سکاندار صنعت بیمه را باید گفت که افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور بلاخیز و در معرض ریسک حوادث مترقبه بسیار طبیعی و غیرطبیعی، وقتی رخ خواهد داد که مردم اهمیت و ضرورت استفاده از خدمات بیمه‌ای را جدی‌تر بگیرند و خطر اینجاست که در سایه نظارت ضعیف بر عملکرد استارتاپ‌ها در صنعت بیمه به‌دلیل رویکرد عمدتا تجاری آنها، سطح اعتماد عمومی به بیمه به‌عنوان پشتیبان و تکیه‌گاه مردم و اقتصاد در مقابل ریسک‌ها آسیب ببیند.

از این منظر رئیس‌کل بیمه مرکزی نباید تحت‌تأثیر فشارهای احتمالی قرار گیرد و انتظار این است که سختگیری‌های لازم در رسیدگی به صلاحیت فنی و علمی استارتاپ‌ها را جدی‌تر بگیرد. از سوی دیگر نفی حضور نوآوری و فناوری در صنعت بیمه و ظرفیت ناشی از سرمایه‌گذاری در این حوزه با استفاده از توان استارتاپ‌ها هم خطا خواهد بود. چنان‌که سلیمانی خود گفته که خوشبختانه امروزه بیمه مرکزی این واقعیت را پذیرفته است که این نوع شرکت‌ها (استارتاپ‌ها) در جهت رشد و توسعه صنعت بیمه و نه علیه فعالیت‌های بیمه عمل می‌کنند. مشکل اساسی که باید زودتر برای آن فکری شود، ضعف قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت استارتاپ‌های بیمه‌ای است که این روزها فعالیت آنها تشدید شده و غفلت از این مهم ممکن است پشیمانی از جنس کاهش اعتماد عمومی به صنعت بیمه را به همراه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید