• شنبه 16 آذر 1398
  • السَّبْت 9 ربیع الثانی 1441
  • 2019 Dec 07
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32801
+
-

بایدها و نباید‌های ال- کارنیتین

سلامت
بایدها و نباید‌های ال- کارنیتین

صدف کوهکن  | متخصص تغذیه

ال- کارنیتین، مکمل اسید آمینه‌ای است که ورزشکاران و کسانی که در پی کاهش وزن هستند از آن استفاده می‌کنند. همواره سؤال این است که آیا مصرف ال- کارنیتین مجاز است؟ مصرف ال- کارنیتین درحالی‌که روزانه حداقل یک ساعت فعالیت ورزشی و تحرک دارید، با مقدار 300میلی‌گرم و حداکثر 12‌ماه اشکالی ندارد. داروهای انعقادی و هورمون‌های تیروئیدی با ال- کارنیتین تداخل دارند. براساس تحقیقات انجمن قلب آمریکا برخی از بیماری‌های قلبی پس از مصرف آن بیشتر می‌شود و افراد مبتلا به اختلال دوقطبی نسبت به آن واکنش‌های عصبی حاد داشته‌اند. اسهال، سوزش سر دل، تهوع، استفراغ، سردرد و سرگیجه، درد‌های شکمی، اختلالات خواب، کاهش قند خون و افزایش فشار خون از تأثیرات سوء‌مصرف ال- کارنیتین و هشداری برای قطع مصرف آن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید