• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 21011
+
-

سلبریتی‌ها پاسخ می‌دهند

کمپین‌ها، پست‌های اینستاگرامی و نقل‌قول‌های چهره‌های مشهورسینما، هنر و فوتبال کم‌کم خبرساز شده است. آن طور که دادستانی می‌گوید باید برخی از آنها به قوه قضاییه پاسخگو باشند.

«پشیمان هستیم»، «گران نخریم»، «نه به افطاری روحانی» و «کمک به زلزله‌زدگان سر‌پل‌ذهاب» و «نه به اعدام ثلاث» تنها بخشی ازعناوین پویش‌های هنرمندان و بازیکنان فوتبال(سلبریتی‌ها) است که در یک سال اخیر خبرساز شده است.

کمپین اخیر اعتراض به اعدام «محمد ثلاث» عامل شهادت 3مأمور انتظامی در آشوب‌های سال گذشته خیابان پاسداران مورد بازخواست دادستان تهران قرار گرفته است.

عباس جعفری دولت‌آبادی حالا از اقدامات این چهره‌ها که به گفته او «بی‌جا» است انتقاد کرده و گفته: «این تحرکات جای تأمل دارد.» دولت‌آبادی می‌گوید: «چرا این افراد به جای پرداختن به امور داخل در تخصص خود، دخالت‌های بی‌جا و اظهارنظرهای بی‌مبنا می‌کنند.

10سلبریتی و 30میلیارد پول

پرونده کمک‌های مردم به زلزله زدگان سر پل ذهاب هم که قرار بود به واسطه سلبریتی‌ها به‌دست مردم برسد روی میز قوه قضاییه قرار گرفته است.
دادستان کرمانشاه روز یکشنبه ازرسیدگی به پرونده ۱۰سلبریتی که در زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کردند در دادسرای سرپل ذهاب خبر داد. محمدحسین صادقی گفته: هرگونه دخل و تصرف، استفاده و تصاحب کمک‌های یادشده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است.
با گذشت بیش از 6ماه از زلزله در استان کرمانشاه، هنوز از سرنوشت کمک‌هایی که قرار بود از طریق سلبریتی‌ها در اختیار زلزله‌زده‌ها قرار گیرد، اطلاع دقیقی در دست نیست و مشخص نیست این کمک‌ها که اکثراً نقدی بوده الان در چه مرحله‌ای هستند؟

خرداد‌ماه امسال هم فرهاد تجری، نماینده مردم سرپل‌ذهاب و قصرشیرین از کمک حدود 30میلیاردی مردم به زلزله‌زدگان خبر داده بود که به‌حساب سلبریتی‌ها واریز شده است. باید دید این منابع در کجا هزینه شده است یا احتمالا می‌شود. پیش از این، اقدامات یکی از این سلبریتی‌ها و انتقادات او در تریبون تلویزیون هم جنجال‌آفرین شده بود. کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در تشریح بخشی از مشکلات بازگرداندن طلب مالباختگان مؤسسات مالی به همشهری گفته بود: « یکی از بدهکاران بانکی را همه کشور می‌شناسند؛ هر شب با ظاهر و رفتار موجه در تلویزیون برنامه اجرا می‌کند، یک کت و شلوار شیک و پیراهن سفید می‌پوشد و زبان انتقادش هم به سمت همه مقامات جمهوری اسلامی برمی‌گردد. شما اگر خیلی راست می‌گویی، بدهی‌هایت را بده؛ لازم نیست در تلویزیون مانور بدهی و شو اجرا کنی .»

هشتگ #پشیمانیم

این نخستین باری نبود که این کمپین‌ها واکنش‌هایی را به‌دنبال داشت. بعد از ماجرای شروع صعود قیمت دلار در زمستان سال گذشته کاهش ارزش پول ملی برخی از این چهره‌ها در صفحه اینستاگرام و پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، از رأی به حسن روحانی رئیس‌جمهور ابراز پشیمانی کردند. کمپین سلبریتی‌ها واکنش‌هایی از سوی دولت را هم به‌دنبال داشت. بعد از آن یعنی دی‌ماه سال گذشته، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به ابراز پشیمانی عده‌ای در رأی به روحانی تأکید کرد: اینهایی که گفتند «ما پشیمان هستیم» کی رأی داده‌اند که حالا پشیمان هستند؟ او گفته بود: دولت، دولت همه ملت ایران است و ما از نظر مردم آگاه هستیم اواخر خرداد‌ماه هم  با تأثیرگذاری قیمت دلار روی کالاهای داخلی کمپینی در فضای مجازی رونمایی شد که چهره‌های مشهور از مردم می‌خواستند که جنس گران نخرند تا کالا‌ها ارزان شود. علی کریمی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش از مردم و دیگر سلبریتی‌ها خواسته بود که به این کمپین کمک کنند و عکس کمپین را در صفحه شخصی خود بگذارند. درخواستی که ظرف چند ساعت با استقبال دیگر سلبریتی‌ها همراه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید