• چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401
  • الأرْبِعَاء 25 رمضان 1443
  • 2022 Apr 27

کلید 4000خانه به‌زودی در دست تهرانی‌ها

حمیدرضا صارمی: در تفاهمنامه ساخت 180هزار واحد مسکونی، زمین و پروانه بر عهده شهرداری و ساخت بر عهده بنیاد مسکن است
‌پس از اینکه شهردار تهران از تشکیل قرارگاه مسکن خبر داد، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران جزئیات قرارگاه جهادی مسکن و مشکلات مرتبط با آن را در صحن شورا تشریح کرد. به‌گفته او با ریاست بنیاد مسکن تفاهمنامه‌ای درخصوص ۱۰هزار واحد مسکونی در منطقه5 و ۱۶منعقد و عملیات اجرایی 4هزار واحد آغاز شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی:

مطالبه‌گری شما مخرج مشترک با دشمن پیدا نکند

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار صدها نفر از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی، دانشگاه را جزو اساسی‌ترین مسائل انقلاب خواندند و با تبیین نتایج و دستاوردهای چالش مهم و مستمرِ «نگاه انقلابی و نگاه جریان ضدانقلابی و واپس‌گرا به دانشگاه» گفتند: جمهوری اسلامی به دانشگاه امروز خود افتخار می‌کند و جوان دانشجو، امروز باید با تفکر و اندیشه‌ورزی، عمیق شدن در مسائل اصلی کشور و پرهیز از هرگونه انفعال و ناامیدی، آرمان‌های انقلاب و کار جدی و واقعی را از مسئولان کشور مطالبه کند.

سطوح مختلف ایمنی حمل و نقل

امروز هفتم اردیبهشت‌ماه، روز ملی «ایمنی حمل‌ونقل» است. ثبت چنین مناسبتی در تقویم رسمی روزشمار سالانه، نشانگر اهمیت مقوله ایمنی و رعایت آن در مسائل حمل‌ونقل است؛ چه حمل‌ونقل درون‌شهری و چه حمل‌ونقل برون‌شهری.

بازار پرندگان فریدونکنار بسته شد

کارشناسان می‌گویند: جمع شدن بازار فریدونکنار در جلوگیری از کشتار و عرضه پرندگان مهاجر لازم اما ناکافی است
بازار پرنده‌فروشی فریدونکنار با ورود دستگاه قضایی در انتهای فصل شکار پرندگان مهاجر بسته شد. این، خبر خوبی است که رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس یازدهم می‌دهد و می‌گوید که این «بسته شدن» همیشگی خواهد بود.

روستای شیمیایی‌های گمنام

«حویش نیس» روستایی از توابع شهرستان مرزی هویزه در غرب خوزستان است؛ روستایی گمشده در تاریخ جنگ که با وجود اصابت راکت شیمیایی، جایی در فهرست حمله‌های شیمیایی عراق علیه ایران ندارد.حویش نیس 1اردیبهشت سال 1367و 3ماه مانده به پایان جنگ و چند ماهی پیش از آخرین حمله‌های شیمیایی عراق در طلاییه _منطقه‌ای مرزی و بیابانی در شهرستان هویزه_ مورد اصابت یک راکت شیمیایی قرار گرفت.

آینده توییتر با آمدن ماسک

از زمانی که ایلان ماسک با خرید 9.2درصد سهام توییتر، به سهامدار اصلی این شبکه اجتماعی تبدیل شد، مدت زیادی نمی‌گذرد. پس از آن، ماسک ناگهان پیشنهاد خرید کل سهام توییتر را مطرح و رقمی را پیشنهاد کرد که پس از جلسات مختلف هیأت مدیره این شبکه اجتماعی، درنهایت روی مبلغی معادل 44میلیارد دلار توافق شد.

خودروهای نجومی

افزایش قیمت خودرو در بازار که از نخستین روزهای سال جدید شتاب گرفته، با شروع اردیبهشت نیز ادامه یافته و در 6روز گذشته این بازار شاهد قیمت‌های جدید و ثبت رکوردهایی غیرقابل پیش‌بینی بود.

روزگار دشوار اجاره‌نشینی

در همشهری آنلاین بخوانید

رویگری تنها نیست