• شنبه 21 تیر 1399
  • السَّبْت 20 ذی القعده 1441
  • 2020 Jul 11

راه دشوار شکست حصر ارزی

ترس و همکاری نکردن بانک‌های خارجی باعث شده تا دسترسی دولت و بانک مرکزی به ارزهای کشور در خارج کشور پیچیده شود
مسیر ورودی ارز به کشور پیچیده و دسترسی به ارزهای ایران در بانک‌های خارجی سخت‌ شده و دولت و بانک مرکزی را در برابر یک چالش جدی قرار داده است.

آتش این‌بار در قلب ارسباران

آتش تعمدی این‌بار 50 هکتار از جنگل‌های ارسباران را سوزاند. هرسال ۴۵ تا ۵۰ هزار هکتار جنگل در ایران می‌سوزد. اما هنوز هم عامل انسانی مهم‌ترین تهدید برای منابع طبیعی کشور است.

مجلس به بخشی از راه‌حل‌ها درکشور تبدیل شود

طی 4دهه عمر نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچگاه شاهد چنین حجمی از نظام تحریم‌ها، چالش‌های اقتصادی نظیر تورم افسار گسیخته، بیکاری در کشور نبوده‌ایم.

ضرر 9میلیون دلاری‌کرونا به‌تهران

شهردار تهران: پایتخت ایران به‌خاطر شیوع بیماری 9میلیون دلار ضرر کرده، در حالی که همزمان با کرونا، تحریم‌ها و آلودگی هوا مبارزه می‌کنیم
شهردار تهران در ماه‌های اخیر چندین بار بر این نکته تأکید کرده است که ایران همزمان با شیوع جهانی کرونا، در جبهه‌های مختلفی در حال مبارزه است.

شورایاری‌ها بازوی اجرایی شوراها هستند

تشکیل شورایاری‌ها در هر دوره با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. باوجود اینکه انتخابات شورایاران قانونی برگزار می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد تا ماهیت فعالیت شورایاران زیر سؤال برود.

ردپای کرونا در آمار‌ مردگان

سازمان ثبت احوال کشور سرانجام آمار فوتی‌های بهار99 را اعلام کرد. بسیاری از کارشناسان منتظر بودند این گزارش باتوجه به شرایط کنونی و همه‌گیری کرونا، زودتر و به صورت هفتگی و ماهانه ارائه شود.

پیشقدم در اجرا

سالن سایه تئاترشهر قبل از شیوع ویروس کرونا، میزبان نمایش «یه گاز کوچولو» فقیهه سلطانی بود؛ نمایشی که بعد از چند روز اجرا و با آمدن این میهمان ناخوانده همچون دیگر آثار نمایشی اجرایش متوقف شد و این تعطیلی به 4‌ماه رسید.

مغضوبان آتش و عفونت