• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186536
+
-

آمریکایی‌ها، بی‌اعتماد به نظام بهداشت و درمان

بیش از 70درصد از مردم آمریکا معتقدند که سلامت آنها اولویت دولت و شرکت‌های خصوصی این کشور نیست

آمریکا یکی از گران‌ترین سیستم‌های خدمات درمانی جهان را دارد اما اغلب مردم این کشور احساس می‌کنند که سلامت و رفاه آنان در فهرست اولویت‌های دولت و کسب‌وکارهای بزرگ این کشور جایی ندارد.
در نتایج نظرسنجی که اخیر توسط وب سایت خبری-تحلیلی «آکسیوس» و مرکز افکارسنجی «ایپسوس» انجام شده، آمده است که هزینه‌های افزایشی مربوط به خدمات درمانی و قیمت دارو در صدر فهرست نگرانی‎های آمریکایی‌ها قرار دارد و اغلب مردم این کشور معتقدند دولت باید کاهش هزینه‌های خدمات درمانی و هزینه‌های تهیه دارو را جزو اولویت‌های اساسی خود قرار دهد.
تقریباً 72درصد از شهروندان آمریکایی در این نظرسنجی گفته‌اند که هزینه‌های درمانی در محل زندگی آنها در حال افزایش است. این نظرسنجی همچنین بی‌اعتمادی گسترده آمریکایی‌ها به دولت و شرکت‌های خصوصی را نشان می‌دهد، ‌طوری که 76درصد از پاسخ‌دهندگان به‌شدت یا تا حدودی معتقدند کسب‌وکارها سلامت و رفاه مصرف‌کنندگان را در اولویت قرار نمی‌دهند. 74درصد در مورد دولت همین را می‌گویند و معتقدند که مدیریت هزینه‌های درمانی و پزشکی شهروندان جزو اولویت‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، نیست.
همچنین 71درصد آمریکایی‌ها به‌شدت یا تا حدودی معتقدند که کشورشان به اندازه کافی برای مقابله با یک همه‌گیری بزرگ دیگر شبیه کرونا آماده نیست. در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا به اندازه کافی برای مبارزه با کووید-19هزینه کرده است، 76درصد از جمهوری‌خواهان از اقدامات راضی بودند، اما فقط 22درصد از دمکرات‌ها و 53درصد از افراد مستقل از اقدامات دولت جو بایدن در مبارزه با همه‌گیری کرونا رضایت داشتند.
نتایج نظرسنجی افکارسنجی گالوپ در سال گذشته میلادی حاکی از آن بود که شمار کسانی که در آمریکا به بیمه خدمات درمانی دسترسی ندارند از 30میلیون نفر پیش از همه‌گیری کرونا به بیش از 46میلیون آمریکایی در دوره پسا کرونا رسیده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید