61
یکشنبه 10 شهریور 1398
شماره 7749
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرصت‌سازی در محرم

یادداشت
امام حسینع چراغ هدایت و کشتی نجات هستند. یاد و نام امام حسینع چنان تأثیری بر قلب‌های شیعیان و علاقه‌مندان به ایشان دارد که می‌تواند موجب توبه از گناهان شود و انقلاب درونی ایجاد کند. جوانان بسیاری که در جلسات امام حسینع شرکت کرده‌اند منقلب شده، انقلاب درونی در آنها حاصل شده و توبه کرده‌اند و در مسیر هدایت قرار گرفته‌اند. پس در این ماه که دل‌های مردم آماده هدایت و شنیدن است، امام حسینع بستر را به خوبی فراهم می‌کنند و ما باید از این فرصت به بهترین شیوه استفاده کنیم.
اخبار ویژه
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: رهاسازی بچه‌ماهی در آب‌بند نرگسی سراوان انجام شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که در ۲ سال اخیر 4۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان هزینه شده است، ادامه داد: ۶ بازارچه جدید در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود که 3 مورد آن در حوزه سیستان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه با کمک ستاد ملی، وزارت راه و شهرسازی، راهداری حمل‌و‌نقل جاده‌ای و تا پایان امسال در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 3 اثر طبیعی این استان پس از مطرح شدن در نشست شورای ثبت ملی در بندر انزلی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و ۷۸۹ کیلو و ۱۰۵ گرم تریاک در یکی از مزارع شهرستان نیکشهر در جنوب استان کشف شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در سال جاری با پیش‌بینی افزایش چشمگیر تولید پسته نسبت به سال گذشته در کرمان روبه‌رو هستیم.
به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان، یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی در سال رونق تولید، مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و قاچاقچیان است که یکی از وظایف مهم پلیس آگاهی به شمار می‌رود.
قالی‌بافی یا فرش‌بافی یکی از هنرهای دیرپای مردم کرمان است که این روزها با رکود مواجه شده است.

ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای محرومان کرمان

مسکن
استاندار کرمان گفت:  در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای احداث 10 هزار واحد مسکونی برای محرومان و افراد تحت پوشش کمیته امداد استان برنامه‌‌ریزی شده بود که در جلسه پنجشنبه هفتم شهریورماه برای تکمیل این واحدها در سال جاری برنامه‌‌ریزی و مقرر شد کار احداث این واحدها تا پایان سال جاری انجام شود.
سرقت 6 میلیارد تومانی علائم ایمنی جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

سرقت 6 میلیارد تومانی علائم ایمنی جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه راهداری تا 6 میلیارد تومان علائم ایمنی سرقت شده است که این علائم می‌توانست نقش مؤثری در کاهش تصادف داشته باشد.
توکهور- هشتبندی شهرستان می‌شود

توکهور- هشتبندی شهرستان می‌شود

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از ارتقای بخش توکهور- هشتبندی به شهرستان خبر داد.
اغمای یک کارخانه شناورسازی
اغمای یک کارخانه شناورسازی
پرداخت نشدن هزینه‌ ۹۰۰ هزار یورویی ساخت شناور کاتاماران به این کارخانه موجب تعطیلی آن شد
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ساخت شناور در حالی که موفق به طراحی و ساخت شناورهای سبک و صادرات آن شد، به دلیل اعمال تحریم‌ها و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به تعطیلی کشیده شده است و ۶۰ نیروی انسانی شاغل در آن تعدیل شده‌اند.
بهره‌برداری از طرح‌های ورزشی هرمزگان
بهره‌برداری از طرح‌های ورزشی هرمزگان
چند طرح ورزشی با هزینه بیش از ۵۰ میلیارد ریال در هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

ساماندهی حاشیه چابهار کلید خورد

عمران
نصف جمعیت شهر چابهار حاشیه‌نشین هستند و این شهر بالاترین نرخ حاشیه‌نشینی نسبت به جمعیت را در کشور دارد.

زهک به دنبال دستگاه سنجش گرد و غبار

خبر
فرماندار زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فراوانی وقوع روزهای همراه با باد و گرد و خاک در این شهرستان و طولانی شدن زمان وزش بادهای ۱۲۰ روزه باید هواشناسی این شهر به دستگاه سنجش غبار مجهز شود.
PDF یکشنبه 10 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
به گفته استاندار کرمان، پروژه گازرسانی تا پایان آبان‌ماه سال جاری به شهر هنزای رابر می‌رسد و ساکنان این شهر کوهستانی از نعمت گاز بهره‌‌مند خواهند شد.
۲ آرایشگاه و سالن زیبایی زنانه در جیرفت به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی با دستور قضایی، تعطیل شدند.
مسئول آموزش، توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تمدید مهلت نام‌نویسی برای اخذ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی تا ۱۵ شهریورماه سال جاری در این استان خبر داد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از افزایش کشت سبزی و صیفی در استان خبر داد.
شهردار بندرعباس گفت: بندرعباس را به عنوان شهر خلاق به یونسکو معرفی خواهیم‌ کرد تا یکی از ۷۰ شهر خلاق برتر باشیم.
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۱۵۲ بسته لوازم خانگی در قالب مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در بین سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود.