• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75827
+
-

۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته می‌شود

راه
۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه با کمک ستاد ملی، وزارت راه و شهرسازی، راهداری حمل‌و‌نقل جاده‌ای و تا پایان امسال در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود. 

 «عبدالهاشم حسن‌‌نیا» افزود: راه‌های فرعی و روستایی در این استان مهم هستند؛ بنابراین تا پایان سال جاری ۴۰۰ کیلومتر از محورهای موصلاتی روستایی منطقه بازگشایی خواهد شد. 

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با داشتن چند مرز رسمی و غیررسمی اهمیت خاصی دارد و هدف اصلی توسعه به‌ویژه در منطقه چابهار است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 3 محور اصلی در حوزه سیستان و بلوچستان وجود دارد که یک محور سمت کرمان، محور دوم سمت زابل و بیرجند و محور سوم نیز در چابهار است. 

حسن‌نیا با بیان این‌که حمل‌و‌نقل در سیستان و بلوچستان مهم است بیان کرد: توجه به پایانه‌های مرزی و ترانزیت باعث توسعه این استان خواهد شد. 

وی پایانه مرزی میرجاوه را یکی از مراکز مهم در حوزه توریستی و اقتصادی دانست و افزود: سال گذشته بیش از ۷۰ هزار زائر از کشور پاکستان وارد ایران و بعد از آن وارد عراق شدند که باید حوزه راهی این مسیر بهبود پیدا کند. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه ترمیم مسیرهای روستایی که در زمان وقوع سیل تخریب شده است گفت: بیش از ۱۰ تیم در این باره بسیج شده‌اند. 
وی ادامه داد: 4 محور اصلی سیستان و بلوچستان با استان‌های همجوار اگر تکمیل شود طول مسیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد. 

حسن‌نیا گفت: نگاه ویژه‌ای به حوزه زیرساخت‌های راه سیستان و بلوچستان و حمل‌و‌نقل وجود دارد. 


توجه به حمل‌و‌نقل 

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل بزرگراه، راه‌آهن و آب آشامیدنی به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد شده که اگر موافقت شود شاهد توسعه مناسبی در این حوزه‌ها خواهیم بود. 
 «احمدعلی موهبتی» افزود: این روز‌ها دولت توجه جدی به سیستان و بلوچستان دارد و اقدامات خوبی انجام شده است. 

وی ادامه داد: بندر چابهار و به تبع آن توجه به حمل و نقل، ترانزیت و بهبود زیرساخت‌ها برای توسعه مهم است. 
وی بیان کرد: دولت مصوبه 4 هزار میلیارد تومانی برای حوزه‌های راه‌آهن و همچنین اعتباری برای بزرگراه در این استان پیش‌بینی کرده که در صورت تحقق باعث توسعه این حوزه‌ها خواهد شد. 

موهبتی گفت: در سال جاری برای نخستین بار بعد از گذشت حدود ۳۰ سال برای بزرگراه چابهار - میلک ردیف اعتباری گرفته شد. 
وی توجه به راه‌های فرعی و روستایی را مهم دانست و افزود: طرح ضربتی ۲ ساله بازگشایی راه‌های سیستان و بلوچستان و همچنین کیفیت‌بخشی به راه‌های موجود به طور ویژه در دستور کار قرار دارد. 

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: جاده‌های استان از داشتن علائم رانندگی، ورودی‌ها، کمربندی، روشنایی و موارد دیگر کم‌برخوردار است که نیاز به توجه دارد.  وی گفت: وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اثرگذاری در توسعه این استان را دارد؛ چراکه در صورت نبود راه، مرزها، بنادر، دامداری، صنعت و غیره نتیجه نخواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید