• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75824
+
-

بازارچه‌های جدید در راه سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که در ۲ سال اخیر 4۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان هزینه شده است، ادامه داد: ۶ بازارچه جدید در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود که 3 مورد آن در حوزه سیستان است. 

به گزارش ایسنا «علیرضا نورا» افزود: در زمینه سوخت مرزنشینی با تلاش‌های انجام‌شده شعاع ۲۰ کیلومتری تعریف‌شده برای مرزنشینان استان به شعاع ۵۰ کیلومتری افزایش یافته است. 

وی اظهار کرد: مرزهای سیستان و بلوچستان برای واردات دام سنگین آزاد است و با برنامه‌ای که در این حوزه انجام شد توانستیم هر کیلوگرم گوشت ۱۲۰ هزار تومان را به ۴۵ هزار تومان کاهش دهیم آن هم به هر ‌اندازه نیاز ارائه کنیم. 

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ۶ سال عمر این دولت 3/1 درآمد سیستان و بلوچستان افزایش داشته است.  نورا بیان کرد: با وجود همه کمبودها از سال ۵۷ تاکنون بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته و هزینه شده است. 

وی ادامه داد: منطقه سیستان در اولویت پرداخت تسهیلات روستایی و شهری قرار دارد و هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحد تولیدی را ندارد. 
وی تصریح کرد: در سند توسعه سیستان و بلوچستان که سال گذشته مصوبه دولت برای این استان بود ۶۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های حوزه آبرسانی، ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه بزرگراه، ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی، ۶۷۰ میلیارد تومان وام با نرخ 4درصد در حوزه اشتغال در این منطقه هزینه شده است. 

معاون امور اقتصادی استاندار بیان کرد: برای کمک به محرومان منطقه سیستان بیش از 4هزار راس دام سنگین با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار مردم این منطقه قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید