61
سه شنبه 25 تیر 1398
شماره 7711
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وضعیت سفید کرمان در مبارزه با تب کریمه کنگو

سلامت
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: در راستای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو برای اولین بار رتبه استان کرمان از رتبه سوم کشوری به وضعیت سفید رسیده است و امسال برای نخستین بار بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در استان نداریم.
اخبار ویژه
هرمزگان به لحاظ وجود ظرفیت‌های شیلاتی علاوه بر این‌که موجب توسعه و رونق شیلات و آبزیان است می‌تواند به عنوان قطب صید و صیادی کشور قرار گیرد.
مسئول دفتر نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری نماینده مردم زاهدان و همکاری اداره کل راه و شهرسازی، مخابرات و اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، مشکل اینترنت ساکنان اراضی غرب شهرستان زاهدان برطرف شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به برخی انتقادات از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر معطلی و سنگ‌اندازی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال گفت: باید با برنامه‌‌ریزی اصولی برای تبیین نقش بانک‌ها در حوزه اشتغال گام برداشت.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از اجرای موفق شانزدهمین ممیزی بین‌المللی سیستم مدیریت یکپارچه IMS در این مجموعه بندری و دریایی خبر داد و گفت: این دستاورد مهم، نقطه عطفی در مسیر بهبود خدمات‌رسانی و حضور در صحنه رقابت‌های ملی و بین‌المللی است.
دیوارهای آسیب‌دیده طاق و قوس‌های کاروانسرای تقی‌خانی بندرخمیر به ارزش یک میلیارد ریال مرمت و مقاوم‌سازی شد.
دختران خردسالی که عروس می‌شوند و پسران نوجوانی که هنوز پشت لب‌شان سبز نشده، لباس دامادی بر تن می‌کنند حکایت تعداد زیادی از کودکان سیستان و بلوچستانی است.

جاسک، سیریک و میناب روی ریل توسعه

سازمان مدیریت برنامه‌ریزی هرمزگان مکلف شده طرح توسعه این 3 شهرستان تا افق سال ۱۴۰۰ را  تا ۲ هفته آینده تهیه کند
توسعه
طرح توسعه 3 شهرستان جاسک، سیریک و میناب تا افق سال ۱۴۰۰ در ۲ هفته آینده تا ۶ مردادماه تهیه و آماده می‌شود. سازمان مدیریت برنامه‌ریزی هرمزگان مکلف شده این طرح‌ها را تهیه کند و در اختیار استانداری قرار دهد.
دست کوتاه روستاییان برای جذب تسهیلات کم‌بهره

دست کوتاه روستاییان برای جذب تسهیلات کم‌بهره

استاندار و رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود 4درصد به این استان تخصیص یافته که متأسفانه بیشتر آن جذب نشده است.
پرونده ناتمام کتابخانه‌ عمومی شهدای بندرعباس

پرونده ناتمام کتابخانه‌ عمومی شهدای بندرعباس

معاون فنی و عمرانی شهردار بندرعباس: این کتابخانه هم‌اکنون با فعالیت فرهنگسرا شهدای رسانه و مرکز اسناد تاریخی استان در حال فعالیت است و کتابخانه جایگزین آن نیز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
بر اساس آمارهای موجود سرانه مطالعه در ایران در خوش‌‌بینانه‌ترین حالت و با احتساب مطالعه کتاب‌های درسی و نشریات، بین ۱۳ تا ۷۵ دقیقه و در هرمزگان، این میزان کمتر از 2 دقیقه است.
سودآوری در خشکسالی
سودآوری در خشکسالی
جنوب کرمان با داشتن ۱۳ هزار و ۵۰۰ شتر، رتبه پنجم پرورش شتر در کشور آن هم در شرایط خشکسالی را به خود اختصاص داده است
کرمان یکی از مناطق مستعد پرورش شتر در ایران است.
PDF سه‌شنبه 25 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره مطبوعات را تا پایان تیرماه تمدید کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان پیش‌بینی کرد: امسال ۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان مورد سنجش قرار گیرند که تاکنون 8۲۳۸ نوآموز بدو ورود دبستان به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده‌اند.
با آغاز برداشت لیموترش از باغ‌های جنوب پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۲ هزار تن لیموترش برداشت و روانه بازار مصرف شود.
برداشت غیرمجاز گیاه آنغوزه و بی‌توجهی به احیا و بذرکاری این گیاه دارویی و در عین حال صادراتی طی سال‌های اخیر رویشگاه این گیاه را در منطقه سیریز شهرستان زرند در آستانه نابودی قرار داده است.
برداشت میگو وانامی از 320 هکتار مزارع پرورش میگو در بندر مقام آغاز شد.