61
دو شنبه 24 تیر 1398
شماره 7710
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«مونسون» آبی بر آتش گرمای تابستان

هواشناسی
رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار: طی چند روز گذشته، بارش‌های مونسون، خاش، سراوان، سیب و سوران، سرباز و مهرستان را فرا گرفت و بارندگی گزارش شد
اخبار ویژه
جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج پس از 6 ماه تاخیر و2 بار جابه‌جایی قرار است شهریورماه آینده در کیش برگزار شود.
تیم دوچرخه‌سواری هرمزگان در رقابت‌های لیگ دوچرخه‌سواری بانوان کشور به عنوان نایب‌قهرمانی رسید
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: کشاورزان پیشروی این شهرستان در کنار انجام فعالیت‌های کشاورزی توانستند 8 تن عسل طبیعی و باکیفیت تولید کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل دام‌پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۴ هزار و ۴۳۰ تن ذرت تراریخته دامی وارداتی با مجوز دام‌پزشکی این استان به اقصی نقاط کشور حمل شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان از توقیف یک دستگاه کامیون نفت‌کش و کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در عملیات ماموران پلیس آگاهی شهرستان بم خبر داد.
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: موارد کودک‌آزاری در رفسنجان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان از آغاز برداشت خرما در این شهرستان خبر داد.
کمبود آب در کرمان به‌ویژه در شهرهایی مانند رفسنجان و زرند به یک بحران تبدیل شده است.

چابهار صاحب شهر فرودگاهی می‌شود

معاون اقتصادی منطقه آزاد چابهار: برای ساخت فرودگاه علاوه بر لایحه بودجه 98 منطقه، منابع دیگری نیز در نظر گرفته شده است
عمران
با رفع مشکل زمین برای ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار، اختصاص منابع برای ساخت آن و در عین حال مشارکت بخش خصوصی تا 2 سال آینده فاز اول شهر فرودگاهی چابهار به بهره‌برداری می‌رسد.
جلبک‌ها در مسیر تجاری‌سازی

جلبک‌ها در مسیر تجاری‌سازی

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان: از هر هکتار مزرعه کشت جلبک حدود 2 تن آگار استخراج می‌شود که  هر کیلوگرم آن ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد
از 2 هزار سال پیش تاکنون جلبک‌های دریایی به عنوان موجودات مهم دریایی در علم پزشکی شناخته شده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تغذیه انسان و تولید مواد شیمیایی مختلف به کار می‌روند.

ساخت بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی در کیش

سرمایه گذارخارجی مجموعه: با توجه به تردد زیاد مسافران داخلی و خارجی به این جزیره ضریب اشغال هتل این مجموعه به بیش از ۸۵ درصد خواهد رسید
تفاهم‌نامه ایجاد یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری منطقه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری خارجی در جزیره کیش امضا شد.
غبار فراموشی بر زندگی سیل‌زدگان
غبار فراموشی بر زندگی سیل‌زدگان
رئیس بنیاد مسکن زابل: افراد آسیب‌دیده از سیل تا سقف ۲۱میلیون تومان کمک بلاعوض، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن و ۱۵میلیون تومان وام معیشتی دریافت می‌کنند
در نخستین روزهای سال ۹۸ شاهد بارش‌های سیل‌آسا و به تبع آن وقوع سیل در کشور بودیم، به‌طوری ‌که در هفته‌های نخست فروردین، وقوع سیل در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ایران هزاران میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
بازار ماهی بندرعباس زیر ذره‌بین
فرماندار بندرعباس با تاکید بر تلاش برای کاهش قیمت آبزیان گفت: تیم بازرسی مجموعه صیادان، بنکداران، خرده‌فروشان و نهادهای صیادی، نظارت جدی بر عرضه آبزیان در بازار داشته باشند.

راه‌های روستایی کرمان اعتبار می‌خواهد

عمران
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان 6/92 درصد از طول راه‌های روستایی این استان با جمعیت بیش از ۱۰۰ خانوار تاکنون احداث شده است که برای تکمیل باقی‌مانده راه‌های در دست اجرا به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

صادرات آبزیان چابهار به 7 کشور

شیلات
معاون مدیر کل و رئیس اداره دام‌پزشکی چابهار گفت: بیش از ۲ هزار تن انواع آبزیان انواع ماهی حلال و حرام، خرچنگ و حلزون دریایی شامل ۸۵ محموله صادراتی از ابتدای سال جاری تاکنون به کشورهای جنوب شرق آسیا نظیر ژاپن، تایلند، سنگاپور، مالزی، سریلانکا، هنگ‌کنگ و ویتنام صادر شده است.
PDF دوشنبه 24 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 1/3 تن مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش توسط سربازان گمنام امام زمانعج در اداره اطلاعات این شهرستان کشف شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: گردشگران مالزی که از 2 روز گذشته وارد زاهدان شدند از جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کردند.
رئیس اداره آب منطقه‌ای شهربابک گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶ هزار متر‌ مربع از حریم رودخانه‌های شهرستان شهربابک که توسط افراد سودجو حصارکشی و تصرف شده بود توسط اداره آب منطقه‌ای شهربابک رفع تصرف و آزادسازی شد.
طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد مشترک نیروهای مسلح منعقد شده است، از این پس سربازان وظیفه در هرمزگان پرورش میگو را فرا می‌گیرند.