• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65975
+
-

کاهش کودک‌آزاری در رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: موارد کودک‌آزاری در رفسنجان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 

به گزارش مهر «محمود حیدری» افزود: رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان این‌که آمار کودک‌آزاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، افزود: سال گذشته یک بحران جدی در این مورد داشتیم، اما از ابتدای سال ۹۸ نزدیک به 6 مورد کودک‌آزاری داشتیم که نیاز به مداخله داشته و ساماندهی شده است. 

بدین صورت که اگر عدم صلاحیت خانواده تأیید شد کودک از خانواده جدا می‌شود و تا زمانی که دستور مراجع قضایی دال بر سلامت روان خانواده نباشد کودک به خانواده بازگردانده نمی‌شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته بهزیستی اشاره کرد و افزود: هفته بهزیستی تا ۲۸ تیرماه است و ۲۵ تیرماه روز ویژه بهزیستی است که باید شرح وظایف و توان خود را برای جامعه هدف به منصه ظهور بگذاریم. 

وی شعار هفته بهزیستی را «بهزیستن در گام دوم، شفافیت، توانمند‌سازی و ارتقای سلامت اجتماعی» اعلام کرد و افزود: بهزیستی با اهداف کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست، دختران فراری، زنان آسیب‌دیده، کودک‌آزاری و همسرآزاری، سالمندآزاری و موضوعاتی که خانواده‌ها را دچار تزلزل می‌کند تشکیل شد و در کنار آن بحث توانمندسازی معلولان و خدمت‌رسانی به آنان شکل گرفت. 

وی گفت: در زمینه اورژانس اجتماعی مداخلات در بحران‌ها با همکاری واحد مددکاری اورژانس انجام و ساماندهی می‌شود و در کنار آن برخی آموزش‌ها نیز وجود دارد. 

حیدری با بیان این‌که وظیفه بهزیستی تأمین مسکن نیست، بلکه وظیفه روان‌سازی روند کار را برای مددجویان داریم، یادآور شد: امسال جامعه هدف ما بسته به فعالیت‌های سازمان سنجیده می‌شود و در کنار آن نیاز به مشارکت‌های مردمی و فکری داریم. 

حیدری با اشاره به حوزه توانبخشی بهزیستی گفت: این حوزه ویژه معلولان است که به آن‌ها خدمات مستمر، غیرمستمر و حمایتی ارائه می‌شود. خدمات مستمر بخش اجتماعی مانند حقوق مستمری به شخص معلول واجد شرایط است و خدمات غیر مستمر همان خدمات شهروندی کلینیکی است که به معلولان داده می‌شود. 

وی با اشاره به این‌که از هر هزار نفر یک نفر معلول داریم که اصلاً خوب نیست و هزینه بسیار بالایی برای خانواده و جامعه دارد، یادآور شد: بهزیستی در این خصوص آموزش‌ها، آزمایش‌های ژنتیک و مشاوره را دارد. 

حیدری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۰۰ نفر در زمینه فرزندپروری، ۳۰۰ نفر در آموزش‌های پیش از ازدواج و ۸۰۰ نفر در بحث مهارت‌های زندگی آموزش دیدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید