54
شنبه 26 مرداد 1398
شماره 7737
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

در استان چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در استان خبر داد و گفت: این شرایط تا اواسط هفته در استان حاکم است.
اخبار ویژه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: گردشگری به عنوان یکی از حوزه‌های مهم در دهه اخیر رشد قابل توجهی داشته و به عنوان یک فرصت فرهنگی باید از آن بیش از پیش برای توسعه این استان و کشور بهره برد.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آتش‌سوزی در بیمارستان میلاد اصفهان خسارت جانی نداشت و حال همه بیماران خوب است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با تاکید بر ایجاد پارک علم و فناوری سلامت در استان، تحقق این راهکار را با همکاری نخبگان و فعالان این حوزه خواستار شد.
با تکمیل و آسفالت ۶ کیلومتر باقیمانده جاده بافق به نوق کرمان، فاصله این شهر تا بندرعباس از ۷۳۷ به ۵۷۷ کیلومتر کاهش یافت
سایه سیاه مرگ در جاده یزد به ندوشن که با ترافیک خودروهای سبک و سنگین برای جابه‌جایی بارهای معدنی روبه‌رو است، سال‌هاست که بالای سر شهروندان این شهر تاریخی است، چراکه ناامن بودن جاده و عرض کم آن، همواره باعث تصادفات منجر به فوت می‌شود.

طلوع انرژی خورشیدی از بام اصفهان

فرهنگسازی و الزام نصب پنل‌های خورشیدی برای صدور پروانه‌های ساختمانی از جمله تلاش‌های مدیریت شهری اصفهان است
منابع
اصفهان شهری در مرکز فلات ایران، با اقلیمی گرم و خشک دارای حداقل میزان تابش 1972کیلووات‌ ساعت بر متر‌ مربع به صورت سالانه و دارای بیش از 3000 ساعت آفتابی در سال است
در جست‌و‌جوی گنج موهوم

در جست‌و‌جوی گنج موهوم

نبود حفاظت قانونی، کمبود و خلأهای قانونی در حفاری‌های غیرمجاز، از عوامل این چالش اجتماعی  است
این‌که در دل هر کوه یا در دل هر محوطه باستانی یک گنج از طلا یا عتیقه‌ها وجود دارد یک توهم بیش نیست و از نظر علمی این نظریه عام تاکنون به اثبات نرسیده است.

طرحی برای خانه‌دار شدن جوانان یزدی

استاندار یزد از آغاز طرح مسکن جوانان با هدف استفاده از ظرفیت قانونی زمین‌های بلااستفاده دستگاه‌های دولتی استان خبر داد و گفت: زمین‏های مذکور با شرایطی مناسب‌تر در اختیار جوانان و افرادی که تاکنون از تسهیلات مسکن و زمین‌های دولتی استفاده نکرده‌اند، قرار خواهد گرفت.
افزایش 29 درصدی حضور گردشگران خارجی در یزد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از ورود بیش از ۵۱ هزار گردشگر خارجی در چهارماهه نخست امسال خبر داد.
شهرکرد شهر خلاق داروهای گیاهی می‌شود
مشاور امور بانوان وزیر کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان چهارمحال و بختیاری در حوزه گیاهان دارویی می‌توان شهرکرد را برای ثبت در یونسکو به عنوان شهر خلاق داروهای گیاهی معرفی کرد.

همکاری سازمان بهداشت جهانی با اصفهان

در استان اصفهان
نماینده سازمان بهداشت جهانیWHO در ایران برای همکاری بیشتر در زمینه‌های بهداشتی و پژوهشی با استان اصفهان اعلام آمادگی کرد.

دردسر تک‌سرنشین‌ها برای معابر شهر

در استان اصفهان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان گفت: ۳۵ درصد خودروهای سواری در حال رفت و آمد در خیابان‌های این کلان‌شهر در ساعت پیک حمل‌و‌نقل شهری، تک‌سرنشین هستند.
PDF شنبه 26 مرداد 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز از مهار آتش‌سوزی مراتع یکی از ارتفاعات این شهرستان و خسارت 300 میلیون ریالی آتش به پوشش گیاهی این منطقه خبر داد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد عنوان کرد: علی‌رغم وجود آسیب‌های اجتماعی و کمبودهای فراوانی که در جامعه وجود دارد، اگر فعالیت‌های تشکل‌ها و سمن‌ها نبود، قطعاً با آسیب‌های به مراتب بیشتری مواجه بودیم.