• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72771
+
-

فاصله بافق تا بندرعباس کوتاه‌تر شد

 با تکمیل و آسفالت ۶ کیلومتر باقیمانده جاده بافق به نوق کرمان، فاصله این شهر تا بندرعباس از ۷۳۷ به ۵۷۷ کیلومتر کاهش یافت. به گزارش ایرنا، این طرح با صرف 3 میلیارد ریال هزینه با حضور تعدادی از مسئولان محلی افتتاح شد و مسیر ۷۰ کیلومتری بافق به نوق، زیربار ترافیک قرار گرفت. ۷۲ کیلومتر این مسیر در حوزه شهرستان بافق و بقیه تحت نظارت اداره راه و شهرسازی رفسنجان استان کرمان قرار دارد. ارتباط بافق که در چهارراه ریلی شرق کشور واقع است، در حال حاضر از طریق راه‌آهن با شهرهای کرمان، بندرعباس، زاهدان و مشهد برقرار است.  فرماندار بافق در حاشیه بهره‌برداری از این طرح اظهار کرد: این جاده نقش بسیار موثری در صنعت حمل‌و‌نقل بار و مسافر در شرق، جنوب، مرکز و شمال شرق کشور دارد و نیز دسترسی آسان مردم این منطقه به شهرستان‌های کرمان، انار، شهر بابک، سیرجان و بندرعباس و بالعکس را فراهم می‌کند.

به گفته «محمد زاده‌رحمانی» با کوتاه شدن مسیر بافق به بندرعاس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر از طریق این جاده، دسترسی مردم بخش نوق و شهرستان‌های شمال شرقی کرمان به مشهد نیز آسان‌تر و نزدیک‌تر شده است.


 شهر بافق از بن‌بست خارج شد 

وی با اشاره به این‌که با بهره‌برداری از این مسیر شهر بافق از بن‌بست خارج شده است، افزود: آمد و شد و سرمایه‌گذاری‌های بافقی‌ها و نوقی‌ها و بالعکس در منطقه ریشه در تاریخ کهن این منطقه دارد و نوقی‌ها با ورود خود به بافق، اطراف این شهر بیابانی را به پسته‌زارهای پر محصول تبدیل کرده‌اند. زاده‌رحمانی یادآور شد: جاده بافق - نوق و جوادیه تأثیر زیادی در حوزه کشاورزی به‌ویژه پسته‌کاری و برداشت این محصول و عرضه آن در بازار دارد و امروزه بیش از ۸۰۰ نفر در این حوزه به کار اشتغال دارند. فرماندار بافق اضافه کرد: با رفت و آمد و حضور مردم نوق رفسنجان بذر و نهال‌های پسته در زمین کشاورزی بافق کاشته شد و سالانه ده‌ها تن از این محصول در این شهرستان که اطراف آن را بیابان احاطه کرده است، برداشت می‌شود. زاده‌رحمانی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ترمینال پسته و جداسازی پسته مرغوب از نامرغوب و ریز از درشت با بهره‌گیری از 5 نیرو در این شهر، دستاورد ساخت و راه‌اندازی جاده بافق- نوق و آمد و شد مردم دو منطقه است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید