• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72766
+
-

شهرکرد شهر خلاق داروهای گیاهی می‌شود

مشاور امور بانوان وزیر کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان چهارمحال و بختیاری در حوزه گیاهان دارویی می‌توان شهرکرد را برای ثبت در یونسکو به عنوان شهر خلاق داروهای گیاهی معرفی کرد.
به گزارش ایسنا، «فریبا نظری ‌پورکیایی» در نشست تخصصی با بانوان فرهیخته، مدیران و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان افزود: هم اینک شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراکی‌ها و شهر اصفهان با عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی در یونسکو به ثبت رسیده و امید است شهرکرد نیز به‌زودی بتواند این عنوان را کسب کند.

وی با بیان این‌که چهارمحال و بختیاری از بانوان توانمند و پرتلاشی برخوردار است، تصریح کرد: فعالیت زنان در حوزه گیاهان دارویی می‌تواند علاوه بر کارآفرینی برای آنها، زمینه فعالیت بیش از پیش آنها را در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی فراهم کند.
 نظری ‌پورکیایی همچنین از ابتکار این استان در ایجاد پارک سبز خلاقیت کودکان قدردانی کرد و آن را الگویی در کشور دانست و افزود: پارک طبیعت «آلمون» ظرفیت بسیار خوبی است تا بتوان شهرکرد را به عنوان شهر دوستدار کودک در کشور معرفی کرد.

مشاور امور بانوان وزیر کشور با تاکید بر توسعه پارک‌های بانوان در کشور اظهار کرد: آمار افسردگی زنان بیشتر از مردان است و ضروری است برای خروج از افسردگی و ایجاد نشاط اجتماعی در بین زنان، پارک‌های ویژه بانوان راه‌اندازی شود.
نظری‌ پورکیایی، ایجاد خانه‌های بوم‌گردی برای رونق کسب و کار زنان در مناطق روستایی، راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز، گسترش آموزش‌های اجتماعی به سطح خانواده، تقویت دانش و آگاهی زنان در حوزه کسب و کار و ایجاد واحدهای تولیدی را از برنامه‌های پیشنهادی در حوزه زنان برشمرد.

وی ضمن مطلوب ارزیابی کردن وضعیت زنان چهارمحال و بختیاری از نگاه مثبت استاندار به انتصاب زنان توانمند در پست‌های مدیریتی یاد کرد و افزود: انتظار می‌رود با توصیه وزیر کشور به فرمانداران مبنی بر انتخاب بانوان در یکی از معاونت‌های خود شاهد حضور بیش از پیش زنان موفق در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی این استان و کشور باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید