61
شنبه 26 مرداد 1398
شماره 7737
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برگزاری جشنواره مونسون به میزبانی چابهار

جشنواره
جشنواره تابستانی مونسون با هدف معرفی آداب و رسوم، غذاهای محلی، سوزن‌دوزی بلوچی و سایر صنایع شناخت بیشتر پتانسیل‌های گردشگری همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری در منطقه آزاد چابهار آغاز به‌کار کرده و تا ۲۹ مرداد ادامه دارد.
اخبار ویژه
رئیس اداره شیلات مهرستان در جنوب شرق استان گفت: ۱۵۰ هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی از نوع آمور، کپور معمولی، شیزوتراکس و فیتوفاگ در منابع آبی این شهرستان رهاسازی شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه گرمایشی بخاری نفتی از مهر امسال در ۲۴ هزار مدرسه کشور که دارای گاز یا علمک گاز هستند، حذف خواهد شد.
برای نخستین بار در کشور، ۲ شهرک صنعتی خصوصی موافقت اصولی خود را از شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان دریافت کردند.
گروه ساختمانی تدبیر، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امامره، 1۱۵۰ واحد مسکونی برای محرومان در هرمزگان احداث می‌کند.
آب‌رسانی از سد نسا به بم و بروات همچنان معطل نبود بودجه است و به‌رغم صحبت‌های مکرر مسئولان در خصوص تلاش برای حل این مشکل، فراهم نشدن بودجه لازم، ادامه اجرای این طرح را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
مدیر ‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به این‌که کرمانی‌ها ۳۵۰ واحد مسکونی در حمیدیه خوزستان را می‌سازند، گفت: تعمیرات 2 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و تعمیر ۷۰۰ واحد مسکونی جدید نیز به‌تازگی تامین اعتبار شده است.
به گفته مدیر کل استاندارد استان کرمان، تعداد ۲۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری مربوط به ۱۶ واحد تولیدی فرآورده‌های مصالح ساختمانی در مرداد سال جاری توسط این اداره کل باطل شد.
کمبود و گرانی ماهی و میگو این روزها در اغلب بازارهای فروش این ماده غذایی و سواحل ماهیگیری استان، مردم را با مشکل روبه‌رو کرده است. این وضعیت اگرچه باعث شده نظارت مسئولان بیشتر شود، اما این نظارت‌های مقطعی و کوتاه‌مدت اثر جالب توجهی بر گرانی ماهی و میگو نداشته است.

هوشمند‌سازی مدارس کپری کرمان

آموزش
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به شناسایی ۲۴ روستای دارای مدرسه کپری در شهرستان‌های ارزوئیه، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب گفت: بر اساس آخرین گزارش، تاکنون ۱۳ مورد از این مدارس کپری به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که همه سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات از جمله اینترنت پرسرعت، دسترسی به کتابخانه‌های الکترونیکی کشور و شبکه علمی کشور را خواهند داشت.
استانداری پیگیر کاهش سهمیه سوخت کشاورزان چابهاری

استانداری پیگیر کاهش سهمیه سوخت کشاورزان چابهاری

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: تخصیص سوخت به کشاورزان و اشکالات فنی به‌وجود آمده در سامانه‌های اینترنتی سبب شده سهمیه سوخت کشاورزان از هزار لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کند.

ممنوعیت خرید پسته از واحدهای بدون پروانه کسب

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: خرید و فروش هر گونه محصول کشاورزی پسته خارج از واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب معتبر ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
مشکل کارگران بازنشسته زغال‌سنگ کرمان حل می‌شود
استاندار کرمان گفت: به دنبال این هستیم که با ارائه راهکارهایی بتوانیم مشکل 3۲۰۰ کارگر در آستانه بازنشستگی زغال‌سنگ این استان را با تامین منابع 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور به تامین اجتماعی به سرانجام برسانیم.
پلمب 42 واحد صنفی متخلف در زابل
پلمب 42 واحد صنفی متخلف در زابل
42 واحد صنفی متخلف در شهرستان زابل پلمب شد.
افزایش حجم آب‌ سدهای استان
افزایش حجم آب‌ سدهای استان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم فعلی آب سدهای این استان یک میلیارد و ۵۲۷ میلیون متر مکعب است.

مبارزه با مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های کرمان

کشاورزی
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان، مبارزه با مگس مدیترانه‌ای با نصب تله‌های جلب‌کننده تغذیه‌ای سراتراپ و طعمه‌پاشی با پروتئین هیدرولیزات در سطح ۱۰ هکتار از باغ‌های هلو رقم آلبرتا توابع کرمان انجام شد.

گربه‌های شنی  در کویر سیستان و بلوچستان

زیست‌بوم
«گیابان گربگ» یا گربه شنی گربه‌سان کوچکی است که در مناطق شن‌زار بیابانی آفریقای شمالی، عربستان، آسیای مرکزی، ایران و پاکستان زیست می‌کند و یکی از جانوران کمیاب ایران است که در سیستان و بلوچستان با آسودگی خاطر به گشت و گذار  می‌پردازد.
PDF شنبه 26 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
استاد و پیشکسوت تعزیه استان کرمان، روز پنجشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان از سوختن و آتش‌سوزی ۵ هکتار از مراتع و اراضی ملی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
به گفته استاندار کرمان پروژه هوشمند‌سازی مسیر میدان‌های آزادی تا شهدا ادامه می‌یابد و کار هوشمندسازی این مسیر به عنوان یک پروژه تحقیقی اجرایی می‌شود تا با مشاهده نتایج آن، سایر اقدامات در این زمینه پیش‌بینی و اجرا شود.
رئیس دادگستری زرند افزایش آمار طلاق را زنگ خطری برای کانون گرم خانواده برشمرد و گفت: در 4 ماهه ابتدای سال جاری شاهد افزایش ۴ درصدی آمار طلاق نسبت به سال ۹۷ در زرند بوده‌ایم.
به گفته رئیس بیمارستان پیامبر اعظمص کرمان طی سال گذشته در حوزه اورژانس بیمارستان این بیمارستان ۱۳۲ هزار نفر مراجعه سرپایی و ۶۰۰ هزار نفر پلی‌کلینیک بیمارستان و ۲۵ هزار مورد بستری انجام شد.